Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pannkakor på kefirvassla  (läst 671 gånger)

Midvinter

  • Inlägg: 737
    • Dalarna
Pannkakor på kefirvassla
« skrivet: 20 jan-15 kl 12:29 »
Tänkte bara meddela att pannkakor på kefirvassla istället för mjölk blir asgott!!!
Friskt och syrligt, helt olika från hur jag är van vid att pannkakor smakar.

Jag använde fullkornsmjöl och riktigt smör. Och så tog jag en liten dutt kanel i smeten. Blev väldigt smakrikt jämfört med hur "standardpankakor" oftast är.

Jag hade redan ätit upp färskosten som var orsaken till att jag hade vassla, annars hade det vart interessant att exprimentera med den som "pålägg". Sött tillsammans med sylt, eller som crepsliknande tillsammans med spenat, svamp eller vad man måtte känna för.
Watch your thoughts for they become words. Watch your words for they become actions. Watch your actions for they become...habits. Watch your habits, for they become your character. And watch your character, for it becomes your destiny! What we think,we become.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Pannkakor på kefirvassla
« Svar #1 skrivet: 20 jan-15 kl 12:46 »
Det går utmärkt att göra pannkakor på alla flytande syrade mjölkprodukter, allt från filmjölk -......


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

381 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser