Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  getter inomhus  (läst 5239 gånger)

ozzy

  • Inlägg: 162
getter inomhus
« skrivet: 21 mar-05 kl 16:38 »
vi ska flytta till en gård snart och en av oss är väldigt inne på att skaffa en get. Enligt henne är de precis som hundar och kan vara inne i huset och överallt...
Jag har förstått att de äter upp alla buskar och dylikt, men äter de upp saker också? Hur "rumsrena" är de? Om de går runt på tomten blir det inte väldigt bajsigt?

ozzy

  • Inlägg: 162
Re:getter inomhus
« Svar #1 skrivet: 21 mar-05 kl 16:43 »
och kan de vara bra att ha på något sätt förutom att de är söta?

ozzy

  • Inlägg: 162
Re:getter inomhus
« Svar #2 skrivet: 21 mar-05 kl 16:46 »
OCH hur länge lever de?
« Senast ändrad: 21 mar-05 kl 16:48 av ozzy »

Yvonne

  • Gäst
Re:getter inomhus
« Svar #3 skrivet: 28 mar-05 kl 09:21 »
Rumsrena??? Getter är djur..... brukar kallas fattigmansko för att den äter ca en tiondel av vad en ko äter. Ett bra djurval men tro inte att det är en katt eller hund ni skaffar. Föreslår att Ni skaffar två getter och inreder en plats för dom ute. Och Ja dom äter allt!! utom möjligen ogräset som man tycker är okej. Man kan fostra dom så dom följer med överallt är snälla och ljuvliga men kissar och bajsar gör dom överallt och hela tiden
Lycka till

AG

  • Inlägg: 232
  • Galfvensjös Kaningård
    • Min hemsida
Re:getter inomhus
« Svar #4 skrivet: 28 mar-05 kl 10:01 »
Man kan ha getter inomhus.Vi känner nåra som har geten inomhus.Dom går att få rumsrena!Men det gällar att man tränar så att dom blir det.Det är som med en hundvalp träna träna träna.
Galfvensjös Kaningård
Uppfödning av Svensk Pälskanin (gammal svensk ras), Californian och NZW.

Myrkott

  • Inlägg: 102
    • Östergötland
Re:getter inomhus
« Svar #5 skrivet: 29 mar-05 kl 12:17 »
Killingar är mysiga att ha inomhus, i lagoma doser! Jag brukar ta in en killing ibland som sällskap. Och det kan säkert vara möjligt att få dom rumsrena.

Däremot är det nog omöjligt att få dom att låta bli att tugga på allting...

Ska ni ha geten på tomten får ni hägna in antingen geten eller dom trädgårdsväxter ni vill ha kvar.
Bajset är däremot inga större problem, det blir fin gödning.
Blandade höns, ankor och kalkoner. Garvar skinn, kokar fett och sjunger fula visor.

gabbi

  • Inlägg: 31
Re:getter inomhus
« Svar #6 skrivet: 23 maj-05 kl 17:47 »
våra går fritt på gården och in om dörren är öppen, dock äter de ALLT, räkningar, ( helt ok) skattemärket på bilen (polisen trodde jag ljög) plast ( alla former) på huset ( gnagmärken överallt) Är nog svårt att få dem rumsrena även om mina väldigt sällan har gjort ifrån sig inomhus, plupparna är som kaninpluppar och stör inte nämvärt på tomten, getter är undebart roliga och sällskapliga djur , skaffa för guds skull inte en utan minst två och lycka till!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

668 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser