Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Uppladdningskatalogen full????  (läst 5428 gånger)

Eulalia

  • Gäst
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #20 skrivet: 03 mar-08 kl 20:43 »
Anette i Bugared: lugn o fin, detta var inget angrepp på dig, utan mer på själva systemet, som tydligen haltar på flera sätt som det framkommit varteftersom.


Guba: att systemet är orättvist är inget som jag har kommit fram till, utan nåt som framgår av diverse inlägg.
Jag tycker inte själv det är orättvist att de som faktist kan bidra med pengar gör det! Andra bidrar med annat.

Det orättvisa (som jag ser det) är den som grundläggs när de som gett mest pengar (anonymt?) får mest "stjärnor", en medlems status ska inte styras av pengar eftersom pengar är nåt som folk har i olika mängd, vissa har mer och andra mindre. Ska det finnas en avgift som premieras på nåt sätt (t.ex med åtkomst till hela forumet och rätt att göra inlägg) så ska detta vara lika för alla,dvs alla ska kunna betala denna avgift och få denna åtkomst.

Just nu har jag svårt att formulera hur jag tänker, men jag hoppas nån förstår vad det är jag försöker få fram.

Jag vill även säga att jag faktist inte önskar hacka på nån med det jag säger....jag kanske uttrycker mig klumpigt och burdust och provocerande. Men jag vill bara belysa nåt som lätt kan luta åt helskotta, om vi inte bygger rakt o prydligt. Jag tycker att medlemmarna på alternativ ska vara jämlika på så många sätt som går! Alla kan inte ge lika mycket, på precis samma sätt. Men alla ska vara lika mycket värda för det. Det var väl mest det jag reagerade på.
Avgiften ska antingen vara helt frivillig och anonym (och inte ge specialförmåner).
Eller så ska det vara en medlemsavgift som alla är medvetna om.

Nån kanske frågar sig: men moderatorer finns ju, det är väl ändå en klass för sig?
Nej, moderator är en roll, som lätt kan övertas av en annan medlem. En funktion, inte en statussymbol. Den är varken personlig eller ger några speciella fördelar.



take

  • Inlägg: 4823
    • Östergötland
    • De Klomp
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #21 skrivet: 03 mar-08 kl 21:38 »
Jag tror stjärnorna beror på mängden inlägg man har skrivit, så den visar varken om man är rik eller om man skriver bra inlägg. Den bara visar hur mycket ordbajs man lyckas producera.
Jag undrar hur livet är på vänstersidan av klockkurvan?

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #22 skrivet: 04 mar-08 kl 06:38 »
Jag bjuder gärna på programmeringstimmar, både mina egna och från mina anställda. Just nu passar det ganska bra, någon annan gång så passar det kanske inte lika bra.

Tackar så väldigt för erbjudandet. Men just nu tycker jag inte det är aktuellt med medlemsavgifter på Alternativ.nu. Eftersom nu de flesta inte verkar störa sig på Google-annnonserna så tycker jag tycker vi avvaktar och ser vad de kan ge.

Bo

  • Inlägg: 4238
Hur gör man då?
« Svar #23 skrivet: 04 mar-08 kl 17:23 »
Lägg bilderna någon annanstans och länka med imagetaggen.
Jag lade min på bayimg 

Jag hittade en ruta som hette "tags" där man skulle skriva in någonting. Varför och vaddå?

Byracka

  • Inlägg: 1561
    • -
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #24 skrivet: 04 mar-08 kl 18:03 »
Jag hittade en ruta som hette "tags" där man skulle skriva in någonting. Varför och vaddå?
Bry dig inte om tagsen på bayimg, de är bara till för om du vill göra din bild sökbar. I såfall skriver du in termer som är relevanta för din bild.
Efter du laddat upp bilden kopierar du bildadressen och klistrar in den i svarsrutan. Markera den och tryck på imgtaggen så syns bilden
Detta är taggen du skall använda:


 

Bo

  • Inlägg: 4238
Så gjorde jag nu
« Svar #25 skrivet: 05 mar-08 kl 10:24 »
och fick ett litet frågetecken där det skulle blivit en bild.

När jag nu försöker ladda samma bild igen, får jag ett felmeddelande att den redan finns men jag hittar den inte för det finns ingen sökfunktion. Man hittar inte sina bilder fast man namngett dem.

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
SV: Hur gör man då?
« Svar #26 skrivet: 05 mar-08 kl 13:12 »
Jag hittade en ruta som hette "tags" där man skulle skriva in någonting. Varför och vaddå?

Bry dej inte om den rutan.
Döp om bilden och ladda upp den på nytt.
Det finns en ruta för "removal code" där du skriver ett lösenord för att ev kunna radera bilden senare.
Klicka på "upload" och det kommer ett nytt fönster med din bild och dess url-adress.
Vill du ta bort bilden går du till dess adress och anger lösenordet.

Hmmm, bayimg var en krånglig site.
url-adressen enl ovan går bara till en websida med bilden + lite text på.
Vill man länka bilden måste man högerklicka på den och välja egenskaper.
Där står själva bildadressen, kopiera den och klistra in på önskad plats i foruminlägget, markera bildadressen, klicka på knappen "infoga bild", dvs den med tavla på.
« Senast ändrad: 05 mar-08 kl 14:28 av Filip Skräplund »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #27 skrivet: 18 mar-08 kl 10:32 »
Nu var det så igen. Mina fina bilder får inte plats. Har det månne varit överhettat på forumet igen ;) ;D?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Nescio

  • Inlägg: 1970
    • Västergötland
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #28 skrivet: 18 mar-08 kl 11:54 »
uppladningskatalogen full??? o det där med en annan server fattade inte jag? tydligen har det här problemet funnits förr efterssom det redan fanns en tråd om det .Vad göra????

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #29 skrivet: 18 mar-08 kl 12:07 »
Trots att jag vet att mitt svar kan provocera en del ;), så,... Ett sätt att komma tillrätta med problemet är att bidra med ekonomiska medel.
Tror mig ha förstått att detta till stor del är en kostnadsfråga.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Hönsakadurra

  • Inlägg: 680
  • Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #30 skrivet: 18 mar-08 kl 12:41 »
Är det bara att invänta mer plats för att lägga till ett inlägg eller?
Begriper inte heller hur det funkade med kopiera bildadresser osv är inte vidare teknisk.
Visst kan man bidra med nåt men jag har aldrig hört det förrän nu när jag var här inne idag. Kanske för lite bidrag beror på dålig info ang det? Hur går man tillväga då om man nu vill bidra?
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Nescio

  • Inlägg: 1970
    • Västergötland
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #31 skrivet: 18 mar-08 kl 16:59 »
fattar inte

Daisy

  • Inlägg: 87
    • Bohuslän
SV: Uppladdningskatalogen full????
« Svar #32 skrivet: 06 apr-08 kl 17:04 »
Fattar fortfarande inte! ??? Går inte att få in bilder, det har alltid funkat förut. Vad ska jag göra?
Jag har 3 barn, man, 2 katter och höns av raserna Orpington, Isbar och Hedemora


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 2 användare (1 dolda)
Luffsen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser