Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  John Deere rotorkombi  (läst 644 gånger)

Hovslagarinnan

  • Inlägg: 2
    • Uppland
John Deere rotorkombi
« skrivet: 03 jul-13 kl 10:46 »
Hejsan

Är spekulant på en John Deere rotorkombivändare. Årsmodell 1988 . Någon som vet om detta är en hyfsad maskin ? Tacksam för all information.

Karlsdotter

  • Inlägg: 1466
    • Ångermanland
SV: John Deere rotorkombi
« Svar #1 skrivet: 03 jul-13 kl 10:54 »
Beror ju på vilket pris du får betala för den , men generellt så är det en bra maskin . Är den i bra skick och till ett pris som överensstämmer med skicket så skulle inte jag tveka .

Aqualize

  • Inlägg: 420
SV: John Deere rotorkombi
« Svar #2 skrivet: 03 jul-13 kl 21:09 »
Alla känner till blocket.
För att ge bättre bedömning är det lika bra att länka in den, om det är den i fråga som jag hittade här:
http://www.blocket.se/vastmanland/Hovandare_m_strangfunktion_47972180.htm?ca=8&w=3

Är den byggd som jag tror, att när man ställer om till strängning så byter en rotor riktning och allt kommer till vänstersidan?
I så fall kan det vara ett plus för vanliga JF CR320 (finns hur många som helst av) och andra liknande kombivändare har strängformarrullar eller räfsor bakom så man strängar likt man vänder (sprätter) höet. Kombimaskiner är ofta kompromisser och just att man inte kan lägga ihop två strängar gör att man får en väldans massa strängar. Sidoräfsor, rotorsträngläggare och kombimaskiner som kan lägga strängen på sidan är alltså att föredra av den anledningen.


Den ser ut att vara i bra skick och som sagt kanske har en bra teknisk fördel mot andra kombivändare. Men så är priset några tusenlappar högre än vad JF CR320 sätts ut för. Lite prut bör man nog ge sig på allt.

Hovslagarinnan

  • Inlägg: 2
    • Uppland
SV: John Deere rotorkombi
« Svar #3 skrivet: 03 jul-13 kl 23:28 »
Tack för svar och information  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 2 användare
Sundance, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser