Räknat per kWh så är gasol ungefär dubbelt så dyrt som el idag. Om det t ex kostar 340 kr att få en P11-flaska fylld, så motsvarar det att betala 2,40 kr/kWh för el.
Gasoldrivna kylskåp är s k absorptionskylskåp, som är rätt ineffektiva. Räkna med att det går åt gasol för ca 10 kr per dygn för att hålla ett litet husvagnskylskåp igång. Spillvärmen från kylskåpet bidrar förstås till stugans uppvärmning på vintern.
Jag antar att du syftar på om det går att ladda en blyackumulator (t ex bilbatteri eller fritidsbatteri) från ett bensin- eller dieseldrivet elverk. Det går utmärkt, men ett problem är att de flesta elverk som är rimliga att skaffa, är på mycket större effekt än vad man rimligtvis kan skicka in i batteriet under laddning (om man inte vill snabbladda batteriet och därmed förstöra det i förtid. Elverket kommer alltså att gå i stort sett på tomgång under batteriladdningen, som tar kanske 12-16 timmar om man vill få batteriet helt fulladdat på skonsamt sätt, och det innebär att det mesta av det bränsle som elverket drar under tiden går till spillo.
En sak som jag har sagt många gånger förut på bl a detta forum och som förtjänar att upprepas igen är att om man ska få ett offgrid-liv med egen elproduktion att fungera, så kommer man ju själv att få ta rollerna som bl a driftingenjör och maskinist för sin elanläggning. Ska man lyckas bra med det hela och inte bara slösa bort pengar på bränsle som går till spillo, inköp av dyr och olämplig utrustning osv, så måste man börja med att skaffa sig tillräckliga kunskaper på de områden de är frågan om. Matematik, fysik, kemi, termodynamik, ellära, elanläggningsteknik, elmaskinlära, starkströmsföreskrifter mm. En bra början är att damma av skolböckerna från högstadiet och repetera framför allt fysikkursen och det som ingår av ellära i den.