Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Får som försvunnit?  (läst 1539 gånger)

moppe

  • Inlägg: 180
Får som försvunnit?
« skrivet: 17 jul-14 kl 15:39 »
Häromdagen fick jag inte ihop antalet får när jag räknade. Ett par dagar senare gick det inte bättre och jag tog in dem för att gå igenom. Efter att ha räknat fåren även i andra hagen och det stämmer så är ett lamm borta. Någon som vet hur man gör nu? Jag kan inte hitta lammet och heller inte något spår efter det. Men här är gott om vildsvin så har han kommit ut och gått ner sig i sjön eller våtmarkerna runt så har säkert grisarna tagit hand om honom. Men ska det anmälas eller skriver man bara försvunnen i jounalen?

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Får som försvunnit?
« Svar #1 skrivet: 17 jul-14 kl 16:08 »
Du skriver försvunnen i journalen. I Elitlamm finns en orsak som heter "Försvunnen på betet". Den är bra!!
Synd på lammet, men det kan ha varit räven som tagit det, eller så har det dött och naturens städkrafter har tagit hand om det...
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

olivia.k

  • Inlägg: 1455
    • Jämtland
SV: Får som försvunnit?
« Svar #2 skrivet: 17 jul-14 kl 18:13 »
Eller så kan ett tvåbent rovdjur ha tagit det.
Beklagar hur som helst, jag skulle bli fruktansvärt ledsen om ett av mina lamm bara försvann.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

720 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser