Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Behöver jag vara orolig för kycklingarna?  (läst 1463 gånger)

Annie1

  • Inlägg: 10
    • Småland
Behöver jag vara orolig för kycklingarna?
« skrivet: 20 jun-18 kl 14:34 »
Hej! Jag har en kull kycklingar som är snart 5 veckor som bor på en bb avdelning med sin mamma. Sen har jag en mamma med 2 små kycklingar (1 vecka) som bor i ett avdelat område i hönshuset. När jag skulle ge mat/vatten till dom små så vände jag mig om och vände mig tillbaka precis i tid för att se min tupp "kråkan" sticka in huvudet och picka till en kyckling som sprang fram till honom.

Kycklingen pep (av rädsla eller smärta eller båda vet jag ej) Mamman attackerade Kråkan som sprang för livet, både mamma och kycklingar är lite reserverade mot mig nu med vilket de inte har varit innan. Tuppar ska ju vara snälla mot kycklingar, han är  året gammal och jag har inte haft kycklingar förrns det här året, kan han bara ha varit förvirrad över vad han ska göra? Vill sätta ihop dom äldre kycklingarna med flocken snart men nu är jag lite orolig. Det här åsido så springer Kråkan in och hittar ett rede till hönorna när dom ska lägga ägg, han lägger sig i redet brevid och "sympativärper" tills alla hönsen är klara med äggläggningen. Väldigt charmig och mån om damerna så vill inte ta bort honom.





 


Dela detta:

* Inloggade just nu

773 gäster, 10 användare (1 dolda)
Gröfre Slissing, Mathias Lundgren, xaelanar, magtob, javill, Evangeline, papwe, Fiaaa, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser