Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hitta hem till vaktig gårdshund  (läst 867 gånger)

stenis

  • Inlägg: 1
    • Västerbotten
Hitta hem till vaktig gårdshund
« skrivet: 10 okt-23 kl 13:44 »
Kör en hail mary då jag blivit tipsad om att nu alternativare kan bo riktigt lantligt. Ser dock att det inte är mycket rulljans här på forumet.

Jag har en jourhund som kommit ifrån Greklands gator. Han behöver få komma till något riktigt lantligt där han kan få vakta och vara lycklig.
Det bästa med den här dåren är att han faktiskt inte biter, han ser bara livsfarlig ut när han kommer farande med raggen på ände och skäller djupt.

Han och jag går bra ihop (jag är typ 165cm/60kg) då det krävs en hel del att rubba mig. Däremot närmar vi oss skilsmässa hemma nu när Ludde varit hos oss i nästan 2 veckor, min sambo är ursinning på mig. Organisationen Ludde kommer ifrån har hintat att Ludde inte har så många chanser kvar, han har slussats runt en del. Folk som inte haft att göra med misshandlade hundar upplever att han är aggressiv – trots att han aldrig bitit eller gjort en enda ansats till det.

I övrigt är han fin i all hantering och någorlunda lättlärd. Han sitter t.ex. snällt vid dörren i väntan på sin sele och att man öppnar. Han kan sitt förstärkande ord "bra", t.ex. "bra vänta/sitt/tyst/fot" så han tycker om att få feedback om att det han gör i stunden är bra.

Jag kan inte lägga till en bild på honom så ska försöka beskriva så gott det går; släthårig vit med bruna fläckar, påminner om en Kangal eller Anatolisk herdehund. Han är stor med andra ord. Stark också för den delen.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

249 gäster, 2 användare
von tratt, Hon-med-gässen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser