Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd - Kalkonhus.  (läst 9071 gånger)

Pong

  • Inlägg: 596
Bildtråd - Kalkonhus.
« skrivet: 07 feb-09 kl 16:27 »
Kalkoner saknar en bildtråd. Så här kommer en. Jag skulle gärna vilja se hur ni har ordnat boendet till kalkonerna.

Sörbo

  • Inlägg: 68
    • Hälsingland
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #1 skrivet: 10 feb-09 kl 07:29 »
Hit ska mina Kalkoner och Löpankor flytta in om några veckor.

Sörbo

  • Inlägg: 68
    • Hälsingland
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #2 skrivet: 10 feb-09 kl 07:33 »
Min hemmagjorda foderautomat som används till båda burarna  ;)

Pong

  • Inlägg: 596
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #3 skrivet: 10 feb-09 kl 16:56 »
Väldigt fint då jag säga. Är det våtrumsmatta du har i golvet? Hur många har du tänkt att ha av de olika fåglarna?

Men foderatomaten, ankor och kalkoner har väl endå en viss skillnad i foderbehov. Kalkonen behöver väl mer proteinhaltigt foder än andra fjäderfä. Fast det är väl bara att sätta en skiva i foderautomaten som avdelare.

Lycka

  • Inlägg: 4229
    • Ångermanland
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #4 skrivet: 10 feb-09 kl 18:13 »
Vad flott :D
Hedemorahöns

Sörbo

  • Inlägg: 68
    • Hälsingland
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #5 skrivet: 11 feb-09 kl 07:10 »
Väldigt fint då jag säga. Är det våtrumsmatta du har i golvet? Hur många har du tänkt att ha av de olika fåglarna?

Men foderatomaten, ankor och kalkoner har väl endå en viss skillnad i foderbehov. Kalkonen behöver väl mer proteinhaltigt foder än andra fjäderfä. Fast det är väl bara att sätta en skiva i foderautomaten som avdelare.

Nej,det är en vanlig plastmatta för typ kök eller dyl. Men den står emot fukt iaf..

När det gäller foderautomaten  så är det en dubbel sidig så jag har redan en mellanvägg i den  ;)
Fodret är det samma för mina djur så för den skullen så spelade det ingen roll.

Ankor så är det 4st Löpankor och Kalkonerna så hade jag  tänkt 1+2eller3 vuxna djur.

Dom djuren  är forfarande i det andra hönshuset  just nu ,men eftersom Ankorna kladdar så väldigt så flyttar jag dom hit också med ett bättre underlag :)


Pong

  • Inlägg: 596
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #6 skrivet: 11 feb-09 kl 15:18 »
Ok, vilken kalko ras har du tänk skaffa? Eller tar du första bästa ras som är tillgänglig? Amerikansk röd kalkon, Bourbon red turkey, är jag lite sugen på.

Sörbo

  • Inlägg: 68
    • Hälsingland
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #7 skrivet: 12 feb-09 kl 06:57 »
Har tidigare haft både BUT-kalkoner och Bronce. Men nu kommar det att bli Cröllwitzer .

Inbillar mig att dom är lite smidigare att hålla på med .

moaoliver

  • Inlägg: 198
    • Norrbotten
    • vanacals
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #8 skrivet: 29 mar-09 kl 15:47 »
Har tidigare haft både BUT-kalkoner och Bronce. Men nu kommar det att bli Cröllwitzer .

Inbillar mig att dom är lite smidigare att hålla på med .


    Cröllwitzer kan jag varmt rekomendera. Har 2 st för tillfället och dom är super att ha och göra med. Finns en kanonuppfödare utanför Uppsala som jag varmt oxå rekomenderar :)
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

 

morellen

  • Inlägg: 517
    • Västergötland
SV: Bildtråd - Kalkonhus.
« Svar #9 skrivet: 24 maj-10 kl 15:08 »
Härliga bilder! Jag är sugen på att ha kalkoner så jag skulle gärna se fler bilder på hur ni har fixat deras boende.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

846 gäster, 4 användare (2 dolda)
von tratt, Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser