Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Handledsvärmare  (läst 7265 gånger)

Cecilia

  • Gäst
Handledsvärmare
« skrivet: 17 sep-05 kl 13:21 »
Är det någon som har mönster till stickade handledsvärmare att dela med sig av?

MVH
Cecilia

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Handledsvärmare
« Svar #1 skrivet: 17 sep-05 kl 14:10 »
Jag stickar en resårtub och syr en knut för "tummen" bara.

Cecilia

  • Gäst
Re:Handledsvärmare
« Svar #2 skrivet: 18 sep-05 kl 10:31 »
Hur gör man en resårtub  ??? Vilka stickor och vilket garn (tjocklek) använder du?

pussling

  • Inlägg: 249
  • Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:Handledsvärmare
« Svar #3 skrivet: 18 sep-05 kl 11:34 »
En stickad "resårtub" gör man lättast genom att sticka runt. Tänk på ett raggsocksskaft, så tror jag att du "är med". Garn o stickor är upp till var o en....
Lycka till! :-)
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

larssonscath

  • Gäst
Re:Handledsvärmare
« Svar #4 skrivet: 21 okt-05 kl 22:21 »
Ett annat sätt att stick handledsvärmare är att sticka runt handleden, dvs du lägger upp så många masker beroende på hur bred du vill ha den. Sedan stickar du tills du får den runt handleden, lägg gärna till någon cm för att kunna få den över handen. Och syr ihop den.
Om du vill sticka pärlstickning så trär du upp alla pärlorna på garnet innan du börjar sticka, sedan stickar du rätstickning och lägger in pärlorna i det mönster du önskar. Vill man att de ska bli tunna använder du ett tunt garn och st 2, det tar sin tid.
Cath

Cecilia

  • Gäst
Re:Handledsvärmare
« Svar #5 skrivet: 22 okt-05 kl 01:47 »
Tack för inspirationen, har också tänkt på det där, det är ju ganska enkelt egentligen  :). Det där med pärlor kanske jag ger mig in på när jag blir lite varmare i kläderna  :-[.

/C


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 2 användare
Tli, krokodil

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser