Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Community Östergötland söker fler boenden  (läst 1524 gånger)

karen

  • Inlägg: 10
    • Östergötland
Community Östergötland söker fler boenden
« skrivet: 23 dec-22 kl 04:40 »
Vi är i startgroparna för en ny struktur, med regelbundna träffar och mer samarbete. Från att i princip bara bo nära och sporadiskt göra saker ihop.
Detta i samband med att vi kommer att utöka med ytterligare en liten gård.
Önskemålet är framförallt någon som är extra intresserad av att vara ansvarig eller medansvarig för odlingar.
Det finns just nu antingen en manskapsvagn eller en liten stuga att hyra. Om några dagar när en ny person som är på gång att flytta hit har valt boställe, så vet jag vilket av de 2 alternativen som är kvar. Om inte någon här hinner före.
Det finns också möjlighet ställa dit sitt eget Tiny house.
Det finns också möjlighet att ha djur. Eller så klart hitta på annat projekt.
En annan dröm är att bygga ett litet kollektivhus. Med ca 4 små ”lägenheter” . Inom ” ” eftersom min ide, som självklart ska skapas med dom som till att börja med vill bo så, är att det finns ett gemensamt typ vardagsrum med kök, gärna restaurangkök, så att det även kan användas till kafé. I ”lägenheterna” bara ska finnas något enkelt där man kan fixa lite mat om man vill vara själv ibland.
Så gärna någon som vill vara med och bygga detta av timmer från skogen.
Just nu, eller om några veckor är vi 6 personer som bor här, 22 - 62 år gamla, om det nu spelar någon roll med ålder
Välkommen att höra av er!
Karin

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Community Östergötland söker fler boenden
« Svar #1 skrivet: 25 dec-22 kl 22:41 »
kul att det händer grejer! Var i Östergötland finns ni? Är inte intresserad då jag redan har gård. Vore ju så kul om det fanns alternativare nära där man bor :) Vi finns i nordvästra Finspångs kommun.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

karen

  • Inlägg: 10
    • Östergötland
SV: Community Östergötland söker fler boenden
« Svar #2 skrivet: 26 dec-22 kl 05:27 »
Hej!
Vi finns några km utanför Ödeshög. Så det är ju en bit från Finspång

snowbird

  • Inlägg: 71
  • Taget för 1 vecka sen
    • Lappland
SV: Community Östergötland söker fler boenden
« Svar #3 skrivet: 16 dec-23 kl 20:34 »
Hej Karen
Jag söker att Bo lantligt med allt som det innebär
Är 71 och pigg med en Honkatt
Jag Behöver mitt eget krypin
Är kraftigt elöverkänslig så bor gärna en bit ifrån andra[emoji120]Jag har inga pengar på banken men en pension
Hör gärna av er för mer info
Tack
God Jul
Vänligen
Nicole

metsalainen

  • Inlägg: 9
    • Västerbotten
SV: Community Östergötland söker fler boenden
« Svar #4 skrivet: 23 mar-24 kl 12:48 »
Hej Karin,

jag är efter en jobb som volontär mot boende och mat om våren eller om sommaren. Jag tycker ditt meddelande låter spännande och trevligt. Jag  önskar att veta var i Östra Götaland ligger gården/marken? Jag tycker att hjälpa/att bidra. Jag tror mycket på utbyte tjänster:)
Jag är duktig på odling, plantering, kompostering, städning, matlagning och jag tankar et t kanske du kan behöva mitt hjälp framåt?:) Jag är allsidig, händig, jordnära .

Mvh,
metsa


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 2 användare (1 dolda)
mommo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser