Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga ässja utomhus  (läst 5596 gånger)

Lkj

  • Inlägg: 1
    • Hälsingland
Bygga ässja utomhus
« skrivet: 21 apr-12 kl 15:53 »
Hej!
Jag och en vän har tänkt bygga ihop en ässja utomhus. Ingen av hos har erfarenhet av att bygga något av det här slaget, så jag tänkte fråga er om tips och råd. Är det något speciellt man ska tänka på? (bygga djupt, stengrund, vindskydd, tak? etc.)

Tack på förhand.
(hoppas även på förståelse för det sparsamt skrivna inlägget, jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig men tror jag fick fram poängen.)

 

storjansbo

  • Gäst
SV: Bygga ässja utomhus
« Svar #1 skrivet: 05 jun-12 kl 19:51 »
Hej Har gjort en enkel fältässja men mycket av ideerna kan nog användas även till en permanent ässja. Har inte gjort någon rökhuv/vindskydd men det bör man nog göra för att få bort rök och få lä för härden. En liten film om hur jag tillverkat min ässja. 
En enkel fältässja


Smidiga Hälsningar Tommy


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

808 gäster, 2 användare (1 dolda)
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser