Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Döda höns  (läst 1086 gånger)

Cissi Viman

  • Inlägg: 1
Döda höns
« skrivet: 10 apr-19 kl 08:02 »
11 av mina STORA wyandotter blev dödade i natt intvåla olika höns hus. Alla blev dödade och en saknade huvudet med ett skarpt snitt. Räv har ej kommit in då allt var låst .. har. Ofta mindre råtthål...
Vilket djur är det som dödar för nöjets skulle, så stora höns och så många!?? Mitt hjärta chock sönder då dom var min bebisar :'(

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Döda höns
« Svar #1 skrivet: 10 apr-19 kl 09:57 »
Om de ska ta sig igenom råtthål så är det väl mink som ligger nära tillhands. Men om de skulle göra det vet jag inte. Men det är kanske läge att sätta fälla och låta djuret tro att hönsen ligger kvar..

kretslopp

  • Inlägg: 2246
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Döda höns
« Svar #2 skrivet: 10 apr-19 kl 10:04 »
Iller behöver inte så stort hål för att ta sig in. Det kan också vara mink. Inget djur dödar för nöjets skull, utan för att kunna komma tillbaka och hämta mer mat till sina ungar.
Det är sorgligt att få sina älsklingsdjur dödade! Du får stänga råtthålet och skaffa nya höns.
kretslopp

 

Fridhemmet

  • Inlägg: 37
  • Fridhemmet och Krågedal det är jag!
    • Östergötland
SV: Döda höns
« Svar #3 skrivet: 10 apr-19 kl 10:08 »
sätt för alla håll med "trollull" o skaffa slagfällor . Du får skydda dina djur.. Sorgligt men du är inte ensam
är en positiv med stort djurintresse. Har hund, katter Gotlandskaniner, Kindahöns, Göingegetter och en Tinkerhäst... Jobbar som hund/kattfrisör. Hemservice, köksbiträde  ;)

kretslopp

  • Inlägg: 2246
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Döda höns
« Svar #4 skrivet: 10 apr-19 kl 20:14 »
Burfälla är bättre så du slipper klämma en nyfiken höna.
kretslopp


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

601 gäster, 10 användare (3 dolda)
xaelanar, larbri, ärt, Jon.b, LimJans, William, malbo

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser