Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! åttaårig växtföljd!  (läst 1340 gånger)

krususkrös

  • Inlägg: 1
    • Västergötland
Hjälp! åttaårig växtföljd!
« skrivet: 06 mar-22 kl 19:06 »
Hej alla som har koll på växtföljd! jag har iår fått i uppdrag att planera en odling med åttaårig växtföljd men blir inte riktigt klok på det, är det någon som har tips, exempel osv? och hur viktigt är det att odla vall, kan jag odla baljväxter oftare istället? mycket tacksam för hjälp!

kretslopp

  • Inlägg: 2250
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Hjälp! åttaårig växtföljd!
« Svar #1 skrivet: 07 mar-22 kl 10:00 »
Hur stor är din odling? Vad är det för grödor som ska ingå. Ska det vara för förtjänst eller för behov?
kretslopp

anne-li

  • Inlägg: 2191
  • Vegan (en etisk fråga) ekologi-klimatsmarta val!
    • -
SV: Hjälp! åttaårig växtföljd!
« Svar #2 skrivet: 07 mar-22 kl 11:01 »

Här är en länk där du kan fritt kan välja vilka växter som är intressante för dig: Ett bra växtodlingsschema i 8 år
https://www.nasetsgrona.se/sida/vara-odlingar/vaxtfoljden#.YiXXQrMKUk
A free spirit-independent straight female som älskar livet!
Sko-storlek 42!

lichiplommon

  • Inlägg: 542
    • Hälsingland
SV: Hjälp! åttaårig växtföljd!
« Svar #3 skrivet: 07 mar-22 kl 15:27 »
Är det inom jordbruk med säd och vallodling? eller gäller det grönsaksodling? har du tillgång till gödsel? och som 'kretslopp' undrar vilka huvudsakliga grödor ska ingå?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 2 användare
von tratt, fri

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser