Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Våra hundars små, hmm, påhitt...  (läst 8684 gånger)

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
Våra hundars små, hmm, påhitt...
« skrivet: 17 sep-08 kl 10:28 »
De flesta av oss, om inte alla, som har hund/hundar har en liten fyrbenting som hittar på bus lite då och då. ???

Min äldsta tik har väl lugnat ner sig lite nu med ålderns rätt (jack russell 10 år). Något hon fortfarande gör är att gå upp til mina föräldrar om det är nåt som inte passar damen. Tex. jag har höjt rösten åt henne, jag har flyttat henne åt sidan när hon är ivägen för nåt jag håller på med, mm. Allt som kan tänkas förolämpa den här damen gör att hon går upp till 'mormor' och skvallrar och visar henne att hon måste ömkas för matte har varit SSÅÅÅ dum ;).
När hon kommer upp till 'mormor' eller 'morfar' så hänger öronen rakt ut åt sidorna och svansen hänger rakt ner och så ser hon ut som om hela världen håller på att rasa ner över henne. Naturligtvis ringer min mamma ner och med en anklagande röst frågar hon vad jag gjort för dumt mot den STACKARS hunden :o. Oftast har jag inte gjort ett smack mot den STACKARS hunden. Anledningen äroftast att jag inte gett henne all uppmärksamhet. (vilket är en nödvändighet eftersom hon är drottningen ;) över allt levande)

Den näst äldste hunden (bc 9år) har faktiskt inte gjort särskilt mycket hyss. När han gör dem är det med sån finess att man inte vet att han gjort dem.
Det värsta han gjort var att han grävde ner en levande smaragdand ::) för mig i farmors rabarberland. Den höll på att skrömma skiten ur syrrans kille när han hittade den ;D.

Så har vi då den tredje hunden. En bc tik på 1½ år. Den hunden har jag skaffat för mina synder. Hon har bitit sönder dammsugarsladden fyra ggr. (tack och lov att den inte var inkopplad) Hon äter upp allt som man glömt lägga på två meters höjd. Jag min idiot trodde inte att hon skulle äta nåt sånt som ljus men jodå, de gick ner det också. Hon åt ett 16-pack :o med doftande votivljus. Som tur var så hade hon spottat ut metallplupparna som höll vekarna till alla ljusen.
Hon blev som tur var inte sjuk. När det kom ut den naturliga bakvägen var det ingen skillnad på doften där inte ::). 16 doftljus hade inte lyckats ändra odören där inte.

Det är tur att man älskar sina små odågor. ;)

Här är en bild på monstret som hittar på en massa rackartyg.

Systerdottern hade varit snäll och lånat ut sitt diadem till henne.


Skriv lite om era 'små änglar'.
« Senast ändrad: 03 okt-08 kl 16:04 av katie »
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

marymae

  • Inlägg: 1552
    • Västerbotten
    • Det jag tänker
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #1 skrivet: 17 sep-08 kl 16:38 »
Gillar dina historier, i synnerhet den med anden. Har ingen hund själv så jag kan inte bidra, men road blev jag.
elliha.blogspot.com

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #2 skrivet: 17 sep-08 kl 22:19 »
Ha! Vilken härlig tråd, jag måste återkomma när jag kommit på vilket av hyssen jag ska skriva om.. Roligt att läsa om smaragdanden!
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #3 skrivet: 17 sep-08 kl 23:33 »
Instämmer i ovanstående :)! Men jag är väldigt nyfiken på hur det gick med anden, överlevde den?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #4 skrivet: 18 sep-08 kl 08:54 »
Jodå, hon överlevde :D. Han hade ju grävt ner hela henne förutom för huvudet. Det var det som svågern såg när han gick och trimmade gräset. Hade hon inte vänt på huvudet när han kom med trimmern så hade hon förmodligen blivit huvudlös :o.

Nu var det han som fick världens chock istället. Tror inte jag sett honom så vit i ansiktet nån gång så han blev nog ordentligt 'överraskad' ;D.  Han hade ju inte förväntat sig att det skulle växa änder under rabarberbladen. :)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #5 skrivet: 18 sep-08 kl 22:07 »
Jag äger då som de flesta vet en Riesen, dessa monster är vääldigt matglada!

Jag börjar med följande story, det är söndag kväll kl 20.30, min son, då ca 10 år gick och studsade med en sån där mellanstor studsboll.
Ca 3 studs hann han göra innan min lilla söta vovve helt sonika svalde bollen. Shit, vad göra nu? Ringde jourhavande vet, som förklarade att bollen var för stor för att passera genom vovvens tarmkanal!

Detta blir dyrt tänkte jag som såg tusenlapparna flyga iväg. Du kan försöka få din hund att kräkas, sa sköterskan på djursjukhuset.
-Hur då frågade jag?
-Ge henne massor av senap sa systern, det kan va svårt att få i hundar sånt eftersom det är starkt, lade hon till.

 Ok, sa jag å la på luren, hehe nu ska du få kräkas din glupske lilla hårboll tänkte jag.
Jag skred till verket, fick ut en jätteklick stark senap på ett fat.
-Varsågod sa jag till hunden, som till min förvåning slickade fatet så rent att man kunnat använt det som operationsbord!

Sen återstod bara väntan, väntan på att hunden skulle kräkas å bollen komma upp....
Jag väntade i nån timme innan jag insåg att detta nog inte skulle funka.
Jaha, det var bara att ringa vet igen, denna gång ringde jag distriktsvetrinären, som så vänligt sa att jag var välkommen dit!

Väl där, efter en kortare bilresa på nästan en timme, så säger han att vi skulle ge hunden Apomorfin.
Det skulle verka direkt mot kräkcentrat i hunden hjärna, sa han.

Om inte det funkar så återstår bara operation, sa han i nästa andetag.

Jodå, hunden mådde väl inget vidare efter den där sprutan, så hon spydde, å spydde, å spydde.

Efter att jag letat igenom hög nr 3 så hittades bollen!!

Så nu äger jag inte bara en Riesen, utan också en senapsgul och senapsluktande studsboll, som kostade ca 800kr, vilket var betydligt billigare än vad en buköppning skulle kostat, så jag var nöjd!

Samma riesen har även krossat en glasskål å slickat på skärvorna, så att blodet flöt, nästan drunknat i Klarälven, och mycket mer!

Mvh Johlin
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

ivigtut

  • Inlägg: 713
  • Ett leende och ett vänligt ord kan göra någon glad
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #6 skrivet: 18 sep-08 kl 22:25 »
 ;D

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #7 skrivet: 18 sep-08 kl 23:38 »
 ;D ;D ;D ;D ;D

Visst är de ljuvliga de små liven. ;)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #8 skrivet: 19 sep-08 kl 19:48 »
Har starkt funderat på vandrande pinnar istället för hund, eller varför inte frimärken?

 ::)
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #9 skrivet: 19 sep-08 kl 21:07 »
På tal om att bita av dammsugarsladdar, är det någon fler som har en känsla av att hundar är bra på att undvika elledningar där det är spänning på?
Min hund (blandrasvalp på 5 månader) har vad jag vet aldrig fått en stöt av något slag, men det är intressant att se att hon undviker elstängsel, går aldrig närmare än någon meter från dem.

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #10 skrivet: 20 sep-08 kl 22:09 »
Min lilla "jackines" tik Lucy var på blixt visit i hallen när vi som bäst gick ut och in med sopor av diverse sort. Och när jag kommer in sista rundan luktar det MYCKET gamla sopor i hallen. Tittar ner och ser Lucy suga medelst tugga på en mycket mjuk, halvrutten mus, fortfarande fastklämd i musfällan. Höll på att kräkas när jag drog den ur munnen på henne  :-X
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #11 skrivet: 20 sep-08 kl 22:20 »
Urk känsla får man även när hundarna ( oftast Herr riesen förstås ) rensar kattlådan!!
Mmm vad gott med kanderad kattskit! Fy satan va äckligt....
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #12 skrivet: 20 sep-08 kl 22:34 »
För några veckor sedan mådde Sally (5-månaders valp, bordercollie/golden) dåligt på morgonen och spydde så småningom på mattan under köksbordet. Det visade sig att hon hade lyckats svälja en mus hel!

Undrar förresten varför hundar alltid måste hålla till på en matta om de ska kräkas inomhus?

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #13 skrivet: 20 sep-08 kl 23:32 »
Därför att det ska va svårare för oss människor att städa upp kräkset förstås!!
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #14 skrivet: 21 sep-08 kl 02:39 »
Ungtiken drog med sig en hovbit in på vardagsrums mattan idag. Mitt luktsinne fungerar inte riktigt fullt ut än pga en operation i somras :(. När jag väl kände lukten hade hon hunnit tugga i sig halva biten och spy upp den igen. Med tanke på hur illa jag tyckte det luktade så vill jag inte ens gissa mig till hur mycket värre :o det egentligen var.

Just då var jag ganska glad att luktsinnet är lite ur funktion. ;)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #15 skrivet: 21 sep-08 kl 10:58 »
Hade en Tant riesen till i somras som då fick somna mellan mig och stora pojken på gräsmattan utanför huset, hon blev nästan 15 år!

Men denna tant, som vi kallade för Tuffatuffa mest för det lät så av tassarna mot golvet, när hon försökte valla oss mot mattunnan ca 14 ggr om dan.( Må du ha det bra på de eviga spårmarkerna min fina hund)

Som ni säkert läst hade vi ett gäng myskänder gåendes på tomten, å då tant riesen var väldigt matglad så kom hon på att ankskit var en delikatess!

Det skojiga var att hon helt sonika gick fram till ankorna, körde in nosen under baken på dem och puttade till, följden blev ett BAAP från ankan och förhoppningsvis så kom det lite delikatess med...

Samma hund kräktes även upp några tubsockor i sin ungdom!

Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

Kharro

  • Inlägg: 99
  • "Livet är för kort för att deppa..."
    • Notzotzon
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #16 skrivet: 25 sep-08 kl 08:58 »
Jag har ett gäng mexikaner, å tro mig, jag tror till 100% att mexikaner är soptippshundar eller halvkrimminella slum hundar? (vet iofs inte hur det är i mexico?? kanske så???), dom äter allt äckel. t.ex så då min första lilla xolo var ca:12 veckor så hade jag som vanligt ställt ut komposthinken på bron tills jag skulle gå med den (med ett väl förseglat lock) släppte ut hundarna på gården på kvällen då jag la barnen i samma veva kom min sambo hem och frågade vem som hade varit i kompost hinken? Inte en aning svarade jag i tron att den var vält, men icke den var tom!!! å vi visste ju att blandrasen som är så otroligt kräsen vad det gäller mat inte skulle ens titta åt kompost hinken.så då återstod det bara den lilla xolon, jag i panik ringer till strömsholm, för det var ju fredag kväll å i komposten var det diverse halv ruttna å jasta saker. så FÖRGIFTNING var det enda jag tänkte på, men fick svaret där att kräks hon så är det de bästa gör hon det inte så skulle vi åka in på natten. men som tur var så började hon kräkas, men villka kräkningar... dom luktade ju inte gott direkt (iofs gör väll inga kräkningar det) Sen till det här med xolo å deras stölder!! man kan inte vända ryggen till så har dom snott något, så nu i vårt hus så har vi den regeln att INGA hundar i köket,för det går inte, t.o.m fruktskålen blir länsad, å skulle man laga mat å måste gå på toa, så tro inte att det finns något kvar då man kommer ut i köket igen.
Sen har vi ju våran blandras på ca:47 kg! en stor tjej, som envisas med att hon ska ligga under sängen, till saken hör att vi har en gammal furu kökssoffa som säng, så hon ålar sig in under den, hur hon lyckas förstår jag inte, men under ska hon, ch visst har det hänt att vi fått lyfta på den jätte sängen för att hon ska ta sig ut...
Bor med min sambo och 3 barn 2 katter och 3 hundar(och en änglahund) i ett litet hus på en kulle vid skogens kant med utsikt över åkrarna.

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #17 skrivet: 26 sep-08 kl 13:28 »
För länge sen var jag hundvakt åt en schäferhane, på natten vaknade jag av att sängen gungade och nåt gnällde..
Då fick även jag lyfta säng!
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

ekoStina

  • Inlägg: 308
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #18 skrivet: 03 okt-08 kl 15:56 »
jisses vilken söt bild!! hon ser lagomt skyldig och finurlig ut!! hehehe... ;D

jag har en dansk/svensk gårdshund på 4 månader, som hittar på hyss-light ibland. inget särskilt oftast, MEN efter att vi vart på stan och kommer hem får jag se mina tomatplantor...på vardagsrumsgolvet...slaktade var ordet! jord ÖVERALLT.  men vad kan kan göra, jag skrattade mest och sa att det var tur att han inte bitit i nån sladd iaf. han verkar ha en bra känsla för vad man kan busa med. tomatplantorna skulle ändå slängas!

till saken hör att han inte var ensam hemma. en något bakfull vän som ruset av sig i rummet bredvid. när han inte ville busa med valpisen för trehundrade gången så gick han sonika ut på balkongen (valpsäkrad såklart!) och hämtade in plantorna till vardagsrummet och hämnades...tror jag  :)

lägger upp bildbevis på brottsplatsen och en bild på den lille gynnaren ifråga.

« Senast ändrad: 04 okt-08 kl 11:53 av ekoStina »

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #19 skrivet: 03 okt-08 kl 18:56 »
Han hade uppenbarligen haft roligt iallafall. ;)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

ekoStina

  • Inlägg: 308
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #20 skrivet: 03 okt-08 kl 19:03 »
det kan jag lova!...och lika kul var det att städa... ;D

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #21 skrivet: 03 okt-08 kl 19:19 »
Ett sånt litet frö :)! Är det en napp mitt öga skådar på den understa bilden?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

JIMMAN

  • Inlägg: 96
  • BRUKSHÄSTEN I MITT HJÄRTA
    • www.stallargard.se
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #22 skrivet: 03 okt-08 kl 20:45 »
jisses vilken söt bild!! hon ser lagomt skyldig och finurlig ut!! hehehe... ;D

jag har en dansk/svensk gårdshund på 4 månader, som hittar på hyss-light ibland. inget särskilt oftast, MEN efter att vi vart på stan och kommer hem får jag se mina tomatplantor...på vardagsrumsgolvet...slaktade var ordet! jord ÖVERALLT.  men vad kan kan göra, jag skrattade mest och sa att det var tur att han inte bitit i nån sladd iaf. han verkar ha en bra känsla för vad man kan busa med. tomatplantorna skulle ändå slängas!

till saken hör att han inte var ensam hemma. en något bakfull vän som ruset av sig i rummet bredvid. när han inte ville busa med valpisen för trehundrade gången så gick han sonika ut på balkongen (valpsäkrad såklart!) och hämtade in plantorna till vardagsrummet och hämnades...tror jag  :)

tänkte lägga upp bilden på tomatkalaset men fattar inte hur man gör!

lägger upp bildbevis på brottsplatsen och en bild på den lille gynnaren ifråga.


Exakt så där har det sett ut när jag o sambo har kommit hem från jobbet......
Då har lille RINGO varit i farten :P ;) >:(....Man vet att det e övergående,,,ju,,,..
Vi hade en Blandras till för en månad sen,som blev 12 år o han var inte heller nådig,så nu när vi skaffade Ringo så sa jag häromdagen när vi kom hem -nu börjar det om igen... :-\..
Ringo är Blandras Schäfer/Rottis/Labbe.....Världens goaste o keligaste hund(tycker matte)...mvh c.

ekoStina

  • Inlägg: 308
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #23 skrivet: 04 okt-08 kl 11:58 »
ja det är en napp!!  ;D han hittade den ute och fick leka med den ett tag under bevakning av mig... men han ville inte sitta still när jag skulle fota. därför är bilden så suddig.

idag på morgonen hämtade han in en del av den slaktade tomatplantan... igen...och styckade så fint upp den på mattan när jag inte såg. satt 2 meter ifrån... ::) :-[ bara att dammsuga igen. mitt hem har aldrig varit så rent och välstädat som det är nu. köket är alltid skurat eftersom han har sin toalett där och inga sladdar eller grejer ligger kring golven! halleluja!! dock har jag leksaker och hundhår överallt. men det gör inget för han är ju sååå söt.

om ni tittar noga på bilden så ser ni, förutom en sötnos, att jag surfar på alternativ.nu såklart!!  ;D
« Senast ändrad: 04 okt-08 kl 12:02 av ekoStina »

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #24 skrivet: 04 okt-08 kl 13:00 »
ja det är en napp!!  ;D han hittade den ute och fick leka med den ett tag under bevakning av mig...

Ja är man sin mattes bebis så ;)
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Vargerik

  • Gäst
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #25 skrivet: 05 okt-08 kl 01:44 »
Min kvällsrutin:
När jag borstar tänderna lägger sig min schäfertik i min säng.
Jag går och lägger mig.
Katten gormar utanför och vill in.
Öpnnar, går och lägger mig, katten äter.
Katten kommar och hoppar upp i sängen, hunden klipper den i luften så att katten blir hängande i käftarna...
Då det händer varje kväll undrar jag om katten inte tycker det är lite roligt!??
Observera att det rör sig om samma katt varje kväll... 8)

Vilse

  • Gäst
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #26 skrivet: 05 okt-08 kl 04:26 »
Min tik vaeger lite foer mycket och jag besatemde mej foer at byta foder o dra ner lite granna.
Foersta natten med nytt foder saa aat hon upp klacken paa mina nya fin vinter boots,,10 cm klack,,gnagpinne? :)

Denna tik skraemde mej daa hon var aaret och jag en kvaell skulle gaa in till vardagsrummet daer alla hundar o katter samsas framfoer brasan.
Tiken hade hela kattens huvud inne i sin mun!
Jag stannade som foerstenad o bara betraktade daa dom bagge var helt stilla.
Tiken har kattens huvud precis som en tennisboll inne i sin mun,,baegge ligger ner totalt avslappnade i brasvaermen och kattfan purrar!!! vicka knaeppkaengor! :)
har sen dess sett dom goera sa haer flera gaanger.

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #27 skrivet: 06 okt-08 kl 12:33 »
Denna tik skraemde mej daa hon var aaret och jag en kvaell skulle gaa in till vardagsrummet daer alla hundar o katter samsas framfoer brasan.
Tiken hade hela kattens huvud inne i sin mun!
Jag stannade som foerstenad o bara betraktade daa dom bagge var helt stilla.
Tiken har kattens huvud precis som en tennisboll inne i sin mun,,baegge ligger ner totalt avslappnade i brasvaermen och kattfan purrar!!! vicka knaeppkaengor! :)
har sen dess sett dom goera sa haer flera gaanger.

*gapskrattar* Ja, det måste väl ändå ta priset!!  :D
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Vilse

  • Gäst
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #28 skrivet: 06 okt-08 kl 20:20 »
kom just ihaag den gaangen som jag kokade saft i saftmajan en sen kvaell,,det var nog naermare midnatt och jag ville bli faerdig i koeket.
Hade doerren fraan koeket oeppen ut mot verandan och hundarna kom och gick som dom brukar.
Jag staenger doerren foer natten bara naer jag sover sen aer det oeppet foer dom att vara antingen inne eller ute.
Vid midnatt naer jag aer rejaelt troett och mossig men lycklig oever en himla massa flaskor med saft paa diskbaenken,,daa kommer min tik in,,hon aer en vit laanghaarshund,,hon aer roed-bloet  i hela fejjan!
blood!?!?! panik vad har haent?
kanner hur hjaertat stannar i kroppen naer jag ser henne, har hon gjort sej illa eller har hon tagit en hoena eller ett faar eller,,miljoner tankar paa 2 sekunder.
Rusar fram o tar en kontroll,,frukten som har gaat genom saftmajjan aer soet socker slibbig och jag har varit ute och slaengt resterna paa komposten,,hon har aetit o rullat o gnidit fejjan i persikor,plommon och rabarber och vem vet vad!  :)

Det aer svaart att faa fruktfaerg ur "skaegget" paa en vit hund :)

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #29 skrivet: 07 okt-08 kl 17:08 »
Hahaha, va härliga dom e dom små liven!
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #30 skrivet: 09 okt-08 kl 12:35 »
På fredag blir mina valpar 9 veckor. Jag nästan längtar tills nästa vecka när jag ska lämna dem ifrån mig. Det är bara två stycken men ibland undrar jag om det inte är 22. De rusar runt precis överallt och kommer nåt i vägen för dem så kastar man sig över det. Går det att slita i stycken så är det hur roligt som helst.
Den ena katten hade varigt snäll och vält ner dagens tidning åt dem medans jag var på dass. Behöver jag säga att jag inte hunnit läsa den än >:(. Det jag hittade av tidningen var konfetti.
 
Jag älskar mina valpar, jag älskar mina valpar, jag älskar mina valpar. Det kan i längden bli ett mantra man är tvungen att mumla för att inte bli arg.

Jag vet att när jag väl lämnat ifrån mig valparna så saknar jag dem enormt men just nu står de inte högt i kurs.

Jag har haft valpkullar tidigare och då har det alltid varit fler i kullarna (4-8st).

Jag ger mig fasen på att dessa två små ligisterna är de värsta jag haft hittills. De vuxna hundarna flyr upp i soffan för att komma undan dem. (även deras mor) De ger sig till och med på gammelhanen och det har ingen av de tidigare vågat. Jag har aldrig sett honom vara så förbannad på en puppis tidigare som han kan bli på dessa två små monstrena. Som tur är så gör han dem inget fast de är helt respektlösa mot 'överheten'.

Normalt sett kan dessa två hulliganerna inte ta sig upp i soffan så där kan gamlingen ta skydd men som de små genier ::) de är så hittade de en lösning.

Ungtiken låg och sov nedanför soffan. Hon var inte offret denna gång så hon kunde slappna av. Det var naturligtvis min stackars gammelgubbe som var utsedd denna gång. Som vanligt tog han sin tillflykt upp i soffan. Småfisarna hoppade och skällde efter honom. Man kunde riktigt se på honom att 'Ha, nu kommer ni inte åt mig era ungdj...ar,' varpå den ena lilla grisen får syn på ungtiken och klättrar upp på henne, får tag på en filt som ligger i soffan och drar sig upp. Nummer två såg vad den andra gjorde och snabbt som blixten upprepade hon proceduren. Detta gick så snabbt så ungtiken hann inte reagera på att de använde henne som trappa och jag hann inte rycka in och stoppa dem innan de var framme hos den stackars gamle hanen.
Då bröt helvetet lös!! Han fick mord i blicken och gjorde ett vrålande över dem med en min som såg ut att döda. Valparna skrek till, gammelhunden for som en raket ur soffan och gick ut i köket och jag rusade fram som en galning. Välte nästan bordet på väg till mina stackars oskyldiga puppisar som förmodligen var döende :o. Kommer fram till dem och undersöker dem. Det har inte hänt ett skit. Helt oskadda. Får en massa pussar :-* i ansiktet av två 'helt oskyldiga' små varelser. Ska släppa ner dem på golvet när undersökningen var klar. Då gör den ena ett utfall mot min näsa och får naturligtvis tag på den med sina vassa valptänder. Får loss valpen från näsan och upptäcker att det blöder. Släpper ner dem på golvet och inbillar mig att 'jaja, nu skrämde han dem så de lugnar ner sig en stund i alla fall'. HA, inte då. De satte fart mot köket för att ge honom en omgång till.

Jag älskar mina valpar, jag älskar mina valpar, jag älskar mina valpar.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #31 skrivet: 09 okt-08 kl 13:11 »
 ;D
välkommen i mantrat, är så glad att jag har en stallbox jag kan stänga in mina 7 huliganer i när de blir för mycket  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #32 skrivet: 17 okt-08 kl 15:22 »
Idag är de blivande råttjägarna 10 veckor. Alba har ännu inte hittat nåt nytt hem. Asta däremot ska imorgon flytta hem till mina föräldrar. Deras gamle katt Findus kommer att få en chock.
Här på bilden är Snöret som precis blivit uppjagad av Asta i ett träd.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

Vilse

  • Gäst
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #33 skrivet: 20 okt-08 kl 07:01 »
Mina hundars favoritleksak aer CUZ.
CUZ aer en rund boll i hoegklassig kvalitee gummi och CUZ haaller i flera maanedr jaemfoert med en tennisbolls liv som aer ca 10 minuter.
CUZ finns i olika faerger och en del har smaa horn och en del har smaa foetter och en aer ljusblaa och ser ut som en liten piggy-bank.
alla deras CUZ har namn,,den ljusblaa heter piglet,,dom haemtar den CUZ jag ber om.
Den yngsta av mina hundar brukar goemma sina CUZ och det ser lite loejligt ut naer han laegger CUZ bakom en doerr och gaar dit o kollar paa den lite daa och daa,,ibland rullar han in den under min saeng och han kan inte komma in under saengen och blir alldeles tossig o vill att jag kommer o fiskar fram den.
Eller laegger den i gummisteovlarna i hallen.
I dag saa gar jag ut i hallen och ser att alla hundarna aer inne paa lilla toa.
tre schaefrar och alla inne i ett minitoalettrum.
jag gaar dit och saejer aat dom att gaa ut,,skingring-cirkulera! :)
dom vill INTE laemna toarummet och den yngste av dom pekar med nosen i toan och ser sen paa mej och ler med hela fejjan och pekar med nosen i toan igen.
jag foerstaar direkt,han har hittat det ultimata goemsatellet foer sin CUZ,, i toan,, den har samma storlek som toa avloppet och jag faar ta till skohornet foer att faa upp den! :)  :)

ekoStina

  • Inlägg: 308
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #34 skrivet: 20 okt-08 kl 11:53 »
HAHAHAHA!!!

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #35 skrivet: 20 okt-08 kl 12:32 »
 ;D
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #36 skrivet: 20 okt-08 kl 13:28 »
Igår hick jag och min bror runt fårhagen för att inspektera staketet. (fåren kom idag)
Med oss hade vi JR valparna. Dessa två små 'änglar' har jag skrivit om tidigare här i tråden.
När vi var vid sista grinden hade de tröttnat på att leka med varandra. Nu var det dags att terrorisera matte. Asta sprang och lekte lite stillsamt med brorsan. Det gjorde inte Alba.
Hon gjorde ett utfall mot mitt ena byxben och där höll hon fast. Hur jag än bar mig åt så fick jag inte loss den lill s..thunden. Man vill ju inte skada ett sånt här litet pyre hur jä...gt det än är.
Helt plötsligt gör hon en rusning runt mitt ben och springer framför det andra, fortfarande med byxan i ett järngrepp mellan tänderna. Vad händer? Jo, en valp som inte är större än ett marsvin fäller en vuxen människa på, hmm, 65+kg till backen. Snacka om att jag föll som en fura. Det slutade med att min snälla bror fick hjälpa mig att få loss häftapparaten från min byxa och hjälpa mig upp.
Som grädde på moset hade jag dessutam ramlat rakt på en björnbärskvist. Det var bara att plocka ut några taggar när man kom hem.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #37 skrivet: 20 okt-08 kl 13:42 »
Andas djupt och upprepa efter mig: jag älskar mina valpar, jag älskar mina valpar. jag älskar... ;D
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #38 skrivet: 20 okt-08 kl 13:44 »
Det gjorde jag hela kvällen igår. ;D
Idag är hon sitt vanliga gulliga jag igen. Än så länge. ;)
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #39 skrivet: 20 okt-08 kl 13:48 »
När hon intar denna positionen är hon ytterst ljuvlig.
På bilden är hon ca 3 veckor.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #40 skrivet: 20 okt-08 kl 13:49 »
En sån liten sötnos, alldeles rosa som en griskulting :D! Marsipangris :-*

Är hon helt vit utom på nosen?
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

katie

  • Inlägg: 286
    • Bohuslän
    • Borderlites
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #41 skrivet: 20 okt-08 kl 14:45 »
Nej, hon har ett brunt streck på kanten på ena örat och så har hon fått ngr svarta prickar på skinnet lite varstans på kroppen. De kommer inte att synas lika tydligt när hon blir större.
Delar hus med 6 border collies och 2 katter. Ute har jag angorakaniner och en fårflock. Har planer på att skaffa angoragetter.
http://www.123minsida.se/hostagarden
http://hostagardensfarochangora.blogspot.com/

johlin

  • Inlägg: 822
SV: Våra hundars små, hmm, påhitt...
« Svar #42 skrivet: 22 okt-08 kl 17:01 »
Denna tråd är så härlig! Trodde bara det var jag som funderade på vandrande pinnar istället för hund...
Nu vet jag bättre!!
Litet torp med stort hjärta, här lever vi med 3 barn, hundar, katter och inga myskankor... dom tog räven till sina valpar. Nu med 2 hönor å en tupp, som visade sig vara två tuppar å en höna


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, Hönshjärna, Själv är bäste dräng

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser