Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Annonstips mjölkseparator  (läst 6948 gånger)

Hootenanny

  • Inlägg: 22
Annonstips mjölkseparator
« skrivet: 21 feb-09 kl 08:56 »
På tradera ligger det ute en oanvänd separator, ser mkt trevlig ut!

Det står att kärl och kranar är i rostfritt (stål antar jag), jag inbillar mig att mina är tillverkade i aluminium.
Det ser ju blankt och fint ut iallafall.

Undrar hur många separatorer det står runt om i Sveriges alla bodar och ladugårdar.

http://www.tradera.com/separator-ALFA-LAVAL-aldrig-anvand-orig-kart-bruksanvs--auktion_85291317

Pip

  • Inlägg: 806
  • Pip
    • Uppland
SV: Annonstips mjölkseparator
« Svar #1 skrivet: 21 feb-09 kl 10:18 »
Någon som vet vad en sådan separator brukar kosta? Vad kostar att köpa en ny?

 

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
SV: Annonstips mjölkseparator
« Svar #2 skrivet: 21 feb-09 kl 21:40 »
Den billigaste är väl en handvevad rysk i plast för typ 2000:-.

Tillägg; tittade nu och den i plast hade gått upp till 2,922.43 SEK. Så 900:- för en så fin tyckte jag var ett kap, om den fungerar.
« Senast ändrad: 21 feb-09 kl 21:43 av Gruff »

Ebba

  • Inlägg: 105
    • Småland
SV: Annonstips mjölkseparator
« Svar #3 skrivet: 17 maj-09 kl 17:43 »
Ni som letar separator, kolla utomlands ex www.ebay.com
Jag har köpt flera maskiner och utrusnting via Ebay i Tyskland
dock ej separator och varit mycket nöjd. Handla dock bara
av säljare som har varit med ett slag och har goda omdömen.

På tyska heter det samma sak dvs separator. Just nu ligger en fin sådan på 42,50 Euro. http://cgi.ebay.de/Milchzentrifuge-Separator-Milchentrahmer-OMEGA_W0QQitemZ230342746566QQcmdZViewItemQQptZAlte_Berufe?hash=item230342746566&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50#ebayphotohosting

Kontrollera alltid först med säljare vad frakten kostar. Givetvis måste man vara
medlem på sidan för att kontkta säljare eller bjuda.

Häln Ebba

borjelennart

  • Inlägg: 1
    • Halland
SV: Annonstips mjölkseparator
« Svar #4 skrivet: 12 maj-11 kl 20:15 »
har köpt en gammal svensk bords- separator komplett med bruksanvisningar från en gård utanför min hemstad.
P.g.a platsbrits skall den avyttras.
Lennart

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: Annonstips mjölkseparator
« Svar #5 skrivet: 18 maj-11 kl 02:03 »
Pris och var finns den?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 4 användare
Lillskiten, addebadde, Be, Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser