Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  limpor bakat i vedeladugn!  (läst 2071 gånger)

Staina_

  • Inlägg: 33
    • Dalarna
limpor bakat i vedeladugn!
« skrivet: 14 feb-06 kl 00:50 »

hej, skulle gärna vilja ha recept på limpor bakat i vedelad ugn....ska man vänta tills det bara glöder inann
man lägger in dom  eller?
skulle gärna vilja veta hur man för den goda skorpan på limpan å det lite sega brödet inuti som jag tro man använder rågsikt  för att få ett matigare bröd!
är tacksamm för alla recept fast har redan på ärtbröd å doppebulla å tunnbröd men även hårt bröd är intressant!=)

Attis

  • Inlägg: 654
    • -
Re:limpor bakat i vedeladugn!
« Svar #1 skrivet: 16 feb-06 kl 01:04 »
När man bakar tunnbröd ska det brinna lite på sidorna, vanliga limpor ska ju vara inne länge så då ska det på sin höjd vara "finglöd". Ugnen är ju förhoppningsvis tillräckligt varm ändå.

För att få skorpa så kan man pensla på lite av varje, ägg, olja, vatten, m.m. Prova och se! :)
/Attis

jim.be@telia.com

  • Gäst
Re:limpor bakat i vedeladugn!
« Svar #2 skrivet: 21 feb-06 kl 08:35 »
har du sett den här länken?
http://www.alternativ.nu/bakugn/


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

590 gäster, 4 användare
Norton95, Nataks, camilla silwing, hofboss

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser