Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga ugn för matlagning  (läst 2495 gånger)

a.yngve

  • Inlägg: 0
Bygga ugn för matlagning
« skrivet: 12 maj-15 kl 08:31 »
Hej.

Jag har för avsikt att bygga en isolerad tandoriugn för matlagning och bakning av flatbröd. Jag har det mesta klart för mig men tänkte att det kunde vara kul att posta byggprocessen och mina tankar här. Vore väldigt roligt om ni ville kommentera och tipsa på alla plan. Med gott milat kol är tandoriugnar väldigt energieffektiva och uppnår fantastiska temperaturer och maten ska vi inte tala om.

Jag kör igång en post så fort jag har skrapat ihop alla delar vilket kan ta lite tid eftersom jag letar efter återbrukat material. Och med det sagt så undrar jag om det är någon som har större terrakotta krukor liggande till försäljning. Terrakottakrukor utgör en utmärkt och enkel bas till ett ugnsbygge. Hojta gärna till med tips eller krukor annars ses vi när jag kommer igång med bygget,

Andreas


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

541 gäster, 9 användare (2 dolda)
skräptanten, xaelanar, Själv är bäste dräng, Anders Flix, Oskari, Radar, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser