Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa byggmaterial i polen  (läst 46562 gånger)

Jennyt

• Västergötland
SV: Köpa byggmaterial i polen
« Svar #60 skrivet: 23 jan-10 kl 19:12 »
Ska spana in KVD oxå. Har kollat blocket och tradera..... kanske ska kasta in en önskas-annons här oxå..... får se vad vi får napp på. Har skickat en förfrågan till fönsterleverantörarna i Polen och får väl se vad de har att komma med..... många bollar i luften ::)
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Handla_i_Polen

• Övriga världen
« Svar #61 skrivet: 21 nov-10 kl 22:52 »
Om Ni fortfarande är intresserade att köpa billigare varor i Polen bjuder vi Er att besöka vår hemsida www.handlaipolen.se.
Vi erbjuder stöd och hjälp med organisering av shoppingresor till Polen.

Lasse46

• Jämtland
« Svar #62 skrivet: 25 nov-10 kl 23:46 »
Frågan om att köpa byggmaterial i Polen har varit på tapeten i det här forat http://www.byggahus.se/ under flera år, använd sökfunktionen och sök på polen så kommer flera hundra inlägg upp. Läs och sovra eftersom det finns hänvisningar till webbsidor och prisuppgifter som kan vara inaktuella eftersom en del inlägg är 6 år gamla. Vad angår PVCfönster och dess isoleringsförmåga finns ett flertal inlägg.

Citera
Får varor inköpta inom EU tillgodoräknas som utgifter vid en försäljning av huset (för att räkna ut ev vinstskatt)??

Har skickat följande fråga "Är byggmateriel inköpt i utlandet avdragsgillt vid reavinstberäkning vid försäljning av privatfastighet, är det skillnad om varorna är inköpta inom eller utom EU-området. Vad gäller för ev tull och fraktkostnader av materielet till fastigheten", till skatteverket, återkommer när jag fått svar.

Lasse

Lasse46

• Jämtland
« Svar #63 skrivet: 26 nov-10 kl 15:16 »
Har fått följande svar:

Hej!

Det har inte någon betydels om byggnadsmaterialet köpts i utlandet, det är
avdragsgillt på samma sätt som om det köps i Sverige. Du får avdrag med
hela kostnaden för att få hem materialet.

Med vänliga hälsningar
Ingrid Fors
Skatteverket, Servicejouren

Lasse

Rosten

• Närke
« Svar #64 skrivet: 28 nov-10 kl 23:18 »
Har hört en del gott om http://www.polenshopping.se
Själv så letar vi på Blocket. Där är det också billigt ibland. ;)

Jakub

• Övriga världen
« Svar #65 skrivet: 18 mar-11 kl 12:50 »
Hejsan
Jag ar svensktalande taxi driver fran Szczecin i Polen. Kan gjarna hjalpa med inkop av byggmaterial och annat, bara sla signal :) Jakub info@viptaxi.pl

sub rosa

« Svar #66 skrivet: 20 mar-11 kl 13:17 »
Polen låter i all ära som ett lågbudgetland och prisera skiljer sig säkert en hel del från här hemma. Problemet som jag ser är att du inte alltid kan lita på standard och kvalitet.
.....Jag rekomenderar att ni tar och kollar lite västerut. I Tyskland kan du handla svenska exportvaror till en lägre kostnad än här hemma. Tanken är svindlande på gränsen till absurd men så är det! Har du tur kan du genom en tysk bygghandel få transporten direkt från fabrik i Sverige med mellan transport Tyskland. Principen är samma som för öl. Du köper exportmärkt Falcon, Pripps och annan öl i Tyskland och får den hemskickad till en lägre kostnad än att köpa den från ditt lokala Systembolag.
If you belive you can make it, or if you think you can´t, you are propably right!
If you are going throw hell!...keep on going!

Malik Alsaleh

« Svar #67 skrivet: 21 okt-24 kl 23:23 »

Hej
Jag tänkte köpa dörrar och skjutgrind var i polen kan man köpa byggmaterial skulle vara tacksam om nån hade kunnat svara mig

torbjorn

• Medelpad
« Svar #68 skrivet: 22 okt-24 kl 08:35 »
Jag har inte varit dit själv, men efter vad som sägs så är det ju lika tätt mellan byggvaruhusen där, som här i Sverige. Precis som här har ju byggvaruhusen websiter där du kan kolla priser och utbud i förväg innan du åker ner.

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #69 skrivet: 22 okt-24 kl 12:10 »
Castorama och OBI är två byggvaruhus som ligger nära Gdansk. Om du inte behärskar polska är mitt tips att ta hjälp av någon som gör det.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Dela detta:

* Inloggade just nu

736 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser