Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för blandras???  (läst 36525 gånger)

Varghjärta

  • Inlägg: 136
  • Utveckling, utmaningar, lärdom och äventyr!
    • Västerbotten
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #60 skrivet: 30 sep-09 kl 08:56 »
Teodor ligger och vilar under syrénbusken, framför huset.
Tillbaks på min ensligt belägna skogsgård, uppe på en höjd, mellan ett stort träsk och en liten skogstjärn, omgiven av tallskog och berg! Tillsammans med nio underbara hundar. Har tidigare levt som (hindu)munk, i Indien, under många år... Återvänder nog dit, så småningom.

Kålrabbis Mamma

  • Inlägg: 1136
    • Värmland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #61 skrivet: 23 okt-09 kl 14:25 »
Odette: Chihuahua/Papillon, Aron: Landseer/Berner sennen/Newfoundland, Disl: Polarvarg/Schäfer/SiberianHuskey Jag kan ju för farao inte klara av det här med bilder, får vänta till sonen dyker upp
« Senast ändrad: 23 okt-09 kl 14:28 av Kålrabbis Mamma »
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Kålrabbis Mamma

  • Inlägg: 1136
    • Värmland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #62 skrivet: 23 okt-09 kl 14:30 »
Själv har jag 2 amerikanska Bulldog/PB korsningar.
Mor & dotter 5 år respektive 9 mån gammla.

Den äldre tiken Emla är en väldigt duktig vakthund , & apport älskare.
Kajsa unghunden, är mest klumpig än så länge :)


En hund i min smak :)
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Existens?

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #63 skrivet: 04 nov-09 kl 09:06 »
BorderCollie - Schäfer  , hälften av varje.. här på suddigt kort tagit genom fönstret..rejält ben :)


Miss Evil

  • Inlägg: 253
    • Skåne
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #64 skrivet: 24 jan-10 kl 21:33 »
Här är vår Amber schäfer/ rottweiler/ collie 6 år omplaceringshund. Härlig hund men i en märklig kombination av lugn o lättstressad. Bott här i ett år sen vi fick ta bort vår gamle terv som blev 14( min första hund som lämnade ett stort tomrum efter sig).
Sen är det den thailändska gathunden Saga (tigrerad) med sina brödrar. Väldigt egensinnig och speciell hund. Väljer sina människor med stor omsorg. Hon är 13 år och trivdes aldrig med att flytta till landet, en riktig stadshund med andra ord. Efter gamlehundens död flyttade hon tillbaka till min fd kombo i stan. Nu stormtrivs hon och blir bortskämd  ;D
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

Miss Evil

  • Inlägg: 253
    • Skåne
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #65 skrivet: 24 jan-10 kl 21:42 »
Eftersom Saga är en sån sötnos bjuder jag även på en valpbild av vår lilla gremlin. När folk frågade vad hon var för blandning brukade vi skoja o svara  katt, grävling och hyena. Det fanns de som sa -jaha där ser man ;) 
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

trojlik

  • Inlägg: 337
  • I skogen är jag fri
    • Västergötland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #66 skrivet: 24 jan-10 kl 22:04 »
Detta är min 5 åriga lilla Bella. En 30 kilos amstaffbladning som är den godaste finaste hund jag nån gång träffat.. Min Pussbull!  ;D

Kålrabbis Mamma

  • Inlägg: 1136
    • Värmland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #67 skrivet: 26 jan-10 kl 10:58 »
Eftersom Saga är en sån sötnos bjuder jag även på en valpbild av vår lilla gremlin. När folk frågade vad hon var för blandning brukade vi skoja o svara  katt, grävling och hyena. Det fanns de som sa -jaha där ser man ;)
Men kääära nån en sådan sötnos! För två veckor sedan hämtade vi våran sjätte hund, en blandning mellan Jack Russel och Chihuahua, hon heter Olga och är ett riktigt charmtroll. Ingen bild, kan fortfarande inte skicka bilder :P
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
lurcher
« Svar #68 skrivet: 31 jan-10 kl 17:05 »
Hej! jag vet inte annat än att man på irland kallar den lurcher (någonslags vinthunds/terrier). men söt är hon eller hur. ;)
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

 

lavendula

  • Inlägg: 118
  • I varje vrå kan man finna ljus..
    • Östergötland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #69 skrivet: 02 mar-11 kl 11:07 »
vinthund,terrier,? (hon är en gatuhund så det är svårt att veta)
Hundar, katter, Gotlandskaniner, Svenska Gulankor, höns, bin och getter.

Snowy

  • Inlägg: 320
    • -
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #70 skrivet: 22 aug-11 kl 13:34 »
Jag har blandning samojed/husky. Mamman var renrasig samojed och pappan renrasig siberian husky. Hon är till utseendet mest lik husky, men har vissa drag från samojeden. Men det är mycket husky i henne även när det gäller hennes personlighet.
Hon är otroligt vacker och ni kan se bilder på henne här: http://vintertass.blogspot.com

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #71 skrivet: 22 aug-11 kl 13:48 »
Skulle vilja ha en blandning av någon vallande ras, helst bc och storpudel. Någon här som vet någon som har någon sådan blandning? I så fall är jag spekulant på en valp omgående  :D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

Izmiljotina

  • Gäst
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #72 skrivet: 20 sep-11 kl 11:17 »
Min nya lilla raring är en blandning mellan bichon frisé och pudel. Det är ungefär lika larvigt och sött som det låter.

Här finns lite bilder för den som blev nyfiken!
http://kultisten.blogspot.com/2011/09/tag-mig-till-havet-och-gor-mig-till.html

ingelaopeter

  • Inlägg: 282
    • Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #73 skrivet: 20 sep-11 kl 11:20 »
Shi-tzu, toy-pudel och papillon. En ovanligt lyckad kombo  :D

MorAnna

  • Inlägg: 96
    • Västmanland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #74 skrivet: 20 sep-11 kl 11:23 »
Skulle vilja ha en blandning av någon vallande ras, helst bc och storpudel. Någon här som vet någon som har någon sådan blandning? I så fall är jag spekulant på en valp omgående  :D

Jag skulle kunna tänka mig en storpudel + brukshundsras (t.ex. Hovawart). Men det får bli nästa hundgeneration - just nu har jag två medelålders gentlemän (golden-hanar 6 resp. 8 år) som fyller ut huset tillräckligt. Och jag har lovat mig själv att nästa hund MÅSTE bli en med minimal jaktinstinkt!

christelle

  • Inlägg: 7772
    • Blekinge
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #75 skrivet: 20 sep-11 kl 13:29 »
Jag skulle kunna tänka mig en storpudel + brukshundsras (t.ex. Hovawart). Men det får bli nästa hundgeneration - just nu har jag två medelålders gentlemän (golden-hanar 6 resp. 8 år) som fyller ut huset tillräckligt. Och jag har lovat mig själv att nästa hund MÅSTE bli en med minimal jaktinstinkt!
Fördelen med blandning med pudel är att de knappt fäller, vilket ger mindre städning och allergivänligare miljö  :D
Känner inte till Hovawart men lutar inte de åt skyddshållet typ gårdshund? En vallare är i så fall betydligt mer lättdresserad och följsam - fast det är bara som jag tror kanske  ;D
The woods are lovely, dark and deep.
But I have promises to keep,
and miles to go before I sleep.   R. F.

SecretQ

  • Inlägg: 524
  • att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #76 skrivet: 20 sep-11 kl 13:41 »
Min förta hund  var blandning mellan faraohund och golden retriver han blev nästan 16 år......

SecretQ

  • Inlägg: 524
  • att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #77 skrivet: 20 sep-11 kl 13:48 »
En rottweiler / schäfer   och en rottweiler har jag nu

Siri-Piri

  • Inlägg: 110
    • -
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #78 skrivet: 20 sep-11 kl 15:09 »
Taiga: 50% jämthund, 50% östsibirisk laika. Jag misstänker att hon även har lite gädda i sig :-)
Hunting is not a matter of life or death.
It is much more important than that.

MorAnna

  • Inlägg: 96
    • Västmanland
SV: Vad har ni för blandras???
« Svar #79 skrivet: 21 sep-11 kl 10:55 »
Fördelen med blandning med pudel är att de knappt fäller, vilket ger mindre städning och allergivänligare miljö  :D
Känner inte till Hovawart men lutar inte de åt skyddshållet typ gårdshund? En vallare är i så fall betydligt mer lättdresserad och följsam - fast det är bara som jag tror kanske  ;D

Japp - jag har en gård och behöver en gårdshund. Däremot har jag ingen fårflock och behöver absolut ingen vallare (och har träffat alldeles för många bc som blivit nervklena och instabila av arbetsbrist)!
Det enda som gör mig tveksam till pudeln är att den också är en jakthund (från början) - så jag måste kolla så inte den också har för mycket jaktinstinkt kvar... Men jag gillar dess päls och intelligens.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 9 användare (1 dolda)
xaelanar, Radar, e bergman, per.martinsson, ärt, Tur-Johan, sayerbýr, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser