Nu är tråden gammal, men när jag tömde en oljetank härom året så använde jag en elektrisk bensinpump från en bil med insprutning (den typ som inte är monterad i tanken utan har slangnipplar i båda ändar och vanligtvis är monterad utanför tanken under bilen, sådana pumpar finns på många skrotbilar från slutet av 80-talet (Ford Sierra/Scorpio, en mängd Citroën/Peugeot, Volvo 200 och 700-serie, Opel Omega m fl). Den fick suga olja via slang, först från utgående ledning till oljebrännaren så länge det gick och sedan från tankens avtappningskran. När tanken var så tom att det började sugas luft via avtappningskranen, pallades den upp så den lutade mot kranen.
Till sist pallades tanken upp så att oljan samlades i ett hörn, och en sugslang skickades ner dit via manluckan.
Efter pumpen var ett bränslefilter (från samma skrotbil som pumpen kom ifrån) inkopplat, och oljan pumpades ner i 20 l-dunkar (gamla dunkar för hydraulolja, motorolja mm hämtade gratis från någon verkstad).
Pumpen strömförsörjdes från ett bilbatteri med en laddare (gammal ointelligent 4 A-laddare) inkopplad parallellt.
Flödet blev drygt 2 l per minut, det tog 30-40 minuter att fylla en 20 l-dunk.