Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  UPS till laddomat  (läst 1201 gånger)

lekman

  • Inlägg: 62
    • Värmland
SV: UPS till laddomat
« Svar #20 skrivet: 12 dec-23 kl 17:00 »
Jag vill gärna lyckas få till en batterbackup till pannan och jag attraheras inte så speciellt av tanken att köra via växelriktare och batteriladdare hela tiden, alltså när pannan går under normala förhållanden. Eftersom jag har en panna som styr laddomaten, matar laddomaten, så ser jag ingen annan möjlighet än att köra hela anläggningen via en tillräckligt stor UPS. Jag har tänkt att det skulle kunna räcka med att laddomatens funktion har batteribackup, lite för att öka sannolikheten att det överhuvudtaget fungerar när det väl behövs men får inte till detta.Så, en UPS som klarar hela anläggningen är väl enda alternativet, om jag nu ogillar idén med att köra på växelriktare hela tiden. Bygga om allt till batteridrift verkar också väl krångligt


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 2 användare
Anders Flix, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser