Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bigarråer, vad ska 300 g. kosta när barnen ska sälja på loppis??  (läst 2998 gånger)

Argona

  • Inlägg: 843
  • Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
Barnen har plockat bigarråer idag och ska sälja på loppis, vad ska det kosta ????? De har vägt upp och lagt 300 g. i varje påse. Det är gul/röda söta bigrråer. Och, vad gör jag med dem som sitter kvar i trädet?? Har aldrig tagit hand om dem förut, skulle vilja göra det i år, de är väldigt fina.
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
Normalt ica-pris är väl 99kr kg? Utanför gekås i ullared tog de 49kr kg.. Bigaråer är gott:-)
Fjäderfän och kaniner

kurt

  • Inlägg: 3488
Normalt gör man sylt, saft eller likör av körsbär (de kan kärnas ur med ett gem), men surkörsbär är bättre om man skall ta hand om dem i hushållet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

423 gäster, 2 användare
Aika, Kengus89

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser