Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Litet utrymme i kyl och frys  (läst 974 gånger)

lena thuresson

  • Inlägg: 4
  • nätverk för kollektiv boende i småland
    • Småland
    • www.lenamottagningen.se
Litet utrymme i kyl och frys
« skrivet: 29 jan-20 kl 17:35 »
Hej! Jag ska nu i 6 månader bo i mini rum och dela kök.
En hylla i kylskåpet en låda i frysen.
Jag som äter mycket grönt ...

Tips?? Jag är en gammal tant van att breda ut mig.
Men vill nu öva mig på att testa vad som händer med mig jag inte får kontrollera..


🤪😳💪
kvinnlig egen företagare som efter 40 år med familj ..........söker nätverk med mål att leva kollektivt
intr surdeg mjölksyrning ekologi odling biodynamik alternativ medicin ................
nyfiken glad smart

kretslopp

  • Inlägg: 2248
  • mindre gård, nästan självförsörjande, pensionär.
    • Småland
SV: Litet utrymme i kyl och frys
« Svar #1 skrivet: 29 jan-20 kl 19:03 »
En kyllåda, en sådan där som man kan ha i bilen, som du kan ha på rummet. Dom brukar vara 12 volt men det går säkert att fixa adapter.
kretslopp

torbjorn

  • Inlägg: 13759
    • Medelpad
SV: Litet utrymme i kyl och frys
« Svar #2 skrivet: 29 jan-20 kl 20:45 »
Många såna där elkylväskor har inbyggd nätdel så man kan köra dem valfritt på 12 eller 230 V. Så länge det inte är mitt i sommaren går det bra att förvara det mesta utom de känsligaste kylvarorna ute om man bara har en djursäker låda (t ex en kylväska) och ställer den på skuggsidan.
Skaffa gärna en trådlös inne/ute-termometer, så kan du lägga utegivaren i kylväskan och alltid ha koll inifrån på temperaturen i den.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

407 gäster, 3 användare (1 dolda)
ÖsterFröken, maiz

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser