Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bearbeta ull för spinna nybörjare  (läst 2484 gånger)

Mallis

  • Inlägg: 61
    • Västergötland
Bearbeta ull för spinna nybörjare
« skrivet: 25 okt-17 kl 14:55 »
Jag inväntar min första slända med posten och har både kardflor och tovull hemma att öva på, men om jag vill köpa blending board och kammar (har kardor) var kan man hitta sådana som helst inte kostar skjortan. Eller vad kan man ha istället?
En liten karda kallades "flicker" i Youtube video men ser ut som den jag har till min kanin så sån har jag iaf 😀

Kommer få gotlandsull snart så behöver förbereda mig mentalt.. 😊

Postat med Alternativ.nu´s app


gopo

  • Inlägg: 204
SV: Bearbeta ull för spinna nybörjare
« Svar #1 skrivet: 26 okt-17 kl 09:07 »
Hej!

Jag kan inte svara på din fråga, men hemslöjdskonsulenterna i ditt område kan.

http://www.vastarvet.se/tjanster_och_projekt/slojd/om-vastarvet-slojd2/kontakta-oss/


Mallis

  • Inlägg: 61
    • Västergötland
SV: Bearbeta ull för spinna nybörjare
« Svar #2 skrivet: 26 okt-17 kl 16:20 »
Tack ☺️ jag såg att dem till och med hade spinn kurs nu i helgen. Tyvärr ska jag bort nu men då finns ju några som kan iaf.

Postat med Alternativ.nu´s app


Mallis

  • Inlägg: 61
    • Västergötland
SV: Bearbeta ull för spinna nybörjare
« Svar #3 skrivet: 28 okt-17 kl 17:54 »



Sånhär ser första försöket ut. Känns bra och som om det kommer bli ett beroende detta. Sländan kommer från Tantvera.se och ullen är kardflor från Ull centrum och madame lutuss som jag hade i gömmorna.

Gotlandsfåren är inte klippta än så passar på att öva upp mig på kardning innan.

Postat med Alternativ.nu´s app


Solsidans gumma

  • Inlägg: 10
    • Västergötland
SV: Bearbeta ull för spinna nybörjare
« Svar #4 skrivet: 25 dec-17 kl 09:49 »
Jag började med kardad ull, som jag kardat själv av egen ull, men nu spinner jag okardad ull vilket jag gillar bättre.

Postat med Alternativ.nu´s app



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 2 användare
xaelanar, Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser