Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Löpankor går ej in  (läst 1489 gånger)

sockerpilla

  • Inlägg: 2
    • -
Löpankor går ej in
« skrivet: 29 jul-17 kl 19:17 »
Hej,
Ny på dessa underbara djur undrar jag hur ni andra tänker kring det faktum att mina sex löpisar inte går in i huset på kvällen. De bor inhägnade med tillgång till pool och öppningen till deras hus (stuga på hjul) står alltid öppen i anslutning till utegården. Då jag upplever dessa djur som aningen stressade och inte helt givet att vinna deras förtroende så vet jag inte huruvida det är bra att bära in dem varje kväll eller inte. Någon som har nån tanke kring detta? Hägnet är rovdjurssäkert så för den sakens skull behöver de inte gå in, men jag skulle helst vilja slippa mata dem ute. Hur gör ni andra?


Postat med Alternativ.nu´s app

Nyfikenskåne

  • Inlägg: 179
    • Skåne
SV: Löpankor går ej in
« Svar #1 skrivet: 07 aug-17 kl 08:28 »
Löpankor är väääldigt läraktiga. En enkel träning med vallning av gruppen ett antal kvällar gör susen!
Men du måste alltså visa dem vad du vill - alltså gå in i huset på kvällen, annars förstår de inte.  ;) Men om du bär dem så lär de sig inte. De är väldigt enkla att valla. Gå bakom dem sakta så du får ihop flocken och för dom mot öppningen.

sockerpilla

  • Inlägg: 2
    • -
SV: Löpankor går ej in
« Svar #2 skrivet: 09 aug-17 kl 22:25 »
Tack, jag försöker verkligen lära mig dessa underbara djur


Skickat från min iPhone med Alternativ.nu


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

419 gäster, 1 användare
von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser