Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Skapat i textil - FOTOTRÅD  (läst 274406 gånger)

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1460 skrivet: 02 apr-16 kl 22:32 »
Hur än jag försöker är min fotofil för stor ..... Hur gör ni för att det ska gå bra ?

Förminska den. Eller lägg upp den via en annan sida och länka till bildadressen istället. :)

Seniorkvinna

  • Inlägg: 251
    • Medelpad
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1461 skrivet: 03 apr-16 kl 13:47 »
Och hur förminskar jag den  ??? Är inte såååå bra på det här med datorer  :-\

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1462 skrivet: 03 apr-16 kl 18:30 »
Man kan lägga in bilden i Paint och förminska den där. Fast jag är inte heller så bra på datorer, så det kanske finns bättre sätt.

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1463 skrivet: 03 apr-16 kl 19:29 »
Man kan lägga in bilden i Paint och förminska den där. Fast jag är inte heller så bra på datorer, så det kanske finns bättre sätt.

Beror helt på vad man har för dator.  :-\

Seniorkvinna

  • Inlägg: 251
    • Medelpad
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1464 skrivet: 04 apr-16 kl 09:49 »
Jag har en IPhod ( Padda ) ingen stationär dator .

DennisCA

  • Inlägg: 2638
    • Finland
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1465 skrivet: 04 apr-16 kl 10:43 »
Det finns bildtjänster som imgur.com som gör det (relativt) enkelt att ladda upp bilder. Dra och släpp typ.

Seniorkvinna

  • Inlägg: 251
    • Medelpad
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1466 skrivet: 07 apr-16 kl 10:51 »
Ok tack för alla tips  :) ska försöka fixa det efter helgen

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1467 skrivet: 21 sep-16 kl 21:20 »
Stickade en tröja åt en väns lille pojke.  :)

PantaRei

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1468 skrivet: 20 jan-17 kl 17:54 »
Alice Starmores Nova Scotia. Tack för boken

IkaPika

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1469 skrivet: 20 jan-17 kl 18:00 »
Alice Starmores Nova Scotia. Tack för boken

Snygg!

IkaPika

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1470 skrivet: 20 jan-17 kl 18:02 »
Stickade en tröja åt en väns lille pojke.  :)

Verkligen fin!  :)

IkaPika

  • Gäst
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1471 skrivet: 20 jan-17 kl 18:03 »
Färdig sedan länge men saknade knappar. Nu äntligen helt klar och används flitigt.

fastfrusen

  • Inlägg: 1200
    • -
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1472 skrivet: 17 jul-17 kl 23:16 »
Pysslat lite vid symaskinen. Var evigheter sen jag gjorde nåt kreativt. KUL att lusten sakta återvänder :)

Postat med Alternativ.nu´s app

"If you freeze in the arctic, its because you are a lazy bastard!" ;-)

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1473 skrivet: 18 jul-17 kl 07:44 »
Pysslat lite vid symaskinen. Var evigheter sen jag gjorde nåt kreativt. KUL att lusten sakta återvänder :)

Kul!  :D

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1474 skrivet: 16 aug-17 kl 13:46 »
Skapat, vet jag inte, men jag har i alla fall lagat hålen i makens jeans. :) De klassiska slithålen uppe i grenen är nu ett minne blott.

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1475 skrivet: 16 aug-17 kl 18:41 »
Skapat, vet jag inte, men jag har i alla fall lagat hålen i makens jeans. :) De klassiska slithålen uppe i grenen är nu ett minne blott.
Ja hur lagar du och ni andra denna nötning.  Jag lagar men skulle vilja ha nya tips, allt kan ju bli bättre ...  Sen är det det där med symaskinsnåslen på tjocka sömmar typiskt i grenen...
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1476 skrivet: 17 aug-17 kl 16:32 »
Ja hur lagar du och ni andra denna nötning.  Jag lagar men skulle vilja ha nya tips, allt kan ju bli bättre ...  Sen är det det där med symaskinsnåslen på tjocka sömmar typiskt i grenen...

Ungefär såhär gör jag :) https://svenska.yle.fi/artikel/2015/12/30/reparera-hal-pa-jeansbyxor

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1477 skrivet: 19 aug-17 kl 10:08 »
Ungefär såhär gör jag :) https://svenska.yle.fi/artikel/2015/12/30/reparera-hal-pa-jeansbyxor
Ja konkret nu.  Sätter du en lapp under och syr kors och tvärs?  Att sy kors och tvärs över grensömmarna är ofta svårt då tjocka sömmar gör det svårt att få nålen att gå igenom.  Byter du till en jeansnål? Eller kanske sätter du  en lapp på utsidanpå och förstärker på det sättet?    ???
Jag skulle vilja ha tips på hur ni gör med jeansen när grenen är utnött ?   Kanske slänger ni jeansen istället ?
« Senast ändrad: 19 aug-17 kl 10:16 av knöcklan »
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1478 skrivet: 21 aug-17 kl 07:45 »
Ja konkret nu.  Sätter du en lapp under och syr kors och tvärs?  Att sy kors och tvärs över grensömmarna är ofta svårt då tjocka sömmar gör det svårt att få nålen att gå igenom.  Byter du till en jeansnål? Eller kanske sätter du  en lapp på utsidanpå och förstärker på det sättet?    ???
Jag skulle vilja ha tips på hur ni gör med jeansen när grenen är utnött ?   Kanske slänger ni jeansen istället ?

Syr kors och tvärs, dock inte över själva grensömmen. Ja, jeansnål. Ingen lapp på utsidan, bara på insidan.

LimJans

  • Inlägg: 8871
    • Dalarna
SV: Skapat i textil - FOTOTRÅD
« Svar #1479 skrivet: 15 jan-20 kl 20:37 »
Idag fick en (antagligen urgammal) hemvävd handduk bli ett förkläde istället. Handduken var helt kvadratisk istället för rektangulär som ju är det vanliga.  Det gjorde att det bara var att klippa bort två hörn så det blev en bröstlapp, resten var fållat och klart.
Ett vackert monogram nere i hörnet från väverskan fick bli kvar såklart, fungerar om jag ska brodera dit mitt eget i andra hörnet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, malarmaster, Palle500, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser