Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur tar man hand om kabelvindor ?  (läst 7606 gånger)

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Hur tar man hand om kabelvindor ?
« Svar #20 skrivet: 12 jul-18 kl 13:44 »
Det verktyget har dom nog bara på fabriken där trummorna tillverkas. Men vem som helst som är lite händig med stål kan tillverka något som fungerar.
Tack Fåret!  Nu tror jag att förstår konstruktionen.  Det ligger (stående) järnrör innanför mittnavet i trä som brickorna skruvas mot på utsidan.  Jag skall fråga grannen så kanske vi kan hjälpas åt att stabilisera bordet.  Han gillar också kabelvindor och att mickla. 
Idag har jag lagt ett nytt lager Roslagsmahogny.  Igår köpte jag en 10 litersburk första 3-liters förslog ju inte.  Vilket otroligt påfund och det verkar gå lika bra att gå över trägårdsmöblerna en omgång också.  Men sonen förhör mig noga över telefon var jag lägger papperssuddarna.  Sonen kör uppforstring på mig sedan år tillbaka.  Det är ju linolja i ...
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

501 gäster, 1 användare
Gröfre Slissing

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser