Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ang Hund attacker  (läst 6490 gånger)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #20 skrivet: 16 mar-10 kl 21:19 »
Jag kan berätta om vad som hände min dotter för snart två år sen .
Vi hade släkten hemma på midsommarhelgen .
Vi har hundar o alla dom har hundar oxå så det var nog 25pers o 13hundar hemma .
Alla hundarna lekte hela midsommarafton till sen kväll då alla dessa hundar är uppvuxna med varandra .
Dagen efter så stod vi ute på gårdplanen o pratade o alla hundarna hadde lagt sej o sov lite här o var .
En hund hade hoppat in i sin husses bagagelucka på bilen då den stod öppen.
Denna hunden har kännt våra barn sen den var valp .
Min dotter 12år gammal går o pratar med sin kusin som är lillhusse till denna hund o passerar bilen med ca 2-3meters marginal.
Hunden en mkt stor bergsshäfer anfaller min dotter besinningslöst o försöker hugga mot halsen .
Stark som min dotter är så står hon bort honom med armarna o han hugger henne i bröstet ist .
Hon har jätte stora fula ärr som fortfarande gör ont .
Vi ansåg att denna hund skulle skjutas på platts då hans beteende inte var normalt men djuägaren vägrade o drog därifrån medans vi var på akuten .
Senare har det visat sej att hunden oxå hade bitit deras granne.
Jag anser fortfarande att den hunden är livfarlig o bör avlivas.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

nordtravare

  • Inlägg: 265
    • Medelpad
SV: Ang Hund attacker
« Svar #21 skrivet: 16 mar-10 kl 21:31 »
Svarar travelhorses Den hunden gjorde ett ordentligt angrepp och jag skulle ha avlivat den utan tvekan .

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #22 skrivet: 16 mar-10 kl 21:34 »
Håller med dig travelerhorses, blev själv attakerad som barn av en schäfer med dålig uppväxt , detta visste inte föräldrarna om n// Susanneär han omplaserades hos oss han fyllde året hos oss. Men jag var sex år vid tillfället och råkade peta omkull hans tomma matskål , han flög upp mot halsen och siktade på strupen... men min mamma som stog brevid mig slängde ut sin arm så han hamnade där emot först så han missade strupen, jag fick bettet 3 cm åt höger istället.. Tur nog blev jag aldrig hundrädd efter detta . Men jag tror har en hund en gång attakerat litet eller stort har ingen betydelse de gör det igen. Jag har själv tagit bort en hund som gick till attack..inte en tvekan , hunden mådde inte bra i psyket är min förklaring // Susanne
hunden mådde inte bra i psyket är min förklaring
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #23 skrivet: 16 mar-10 kl 21:47 »
Japp jag anser att det som min man begorde på platts var helt rimligt att han fick hämta bössan o skjuta den direkt .
Den hunden lever än o dom undrar varför inte folk hälsar på dom !! :o
Vi har klart o tydligt sagt att vi aldrig kommer dit så länge hunden är i livet .
O dessutom hade kärringen mage att sitta i mitt kök o häva ur sej att hennes hund var sååå snäll bara för en månad sen .
Behövs det säjas att jag fick ett frispel ?!

Min dotters ena bröst är vanställt för hela livet .
Jag frågade idioten om dom hade tänkt nåt på om vem som ska betala plastikkirurgen när hon fyller 18år !
Det svarade hon inte på .
Hade min hund gjort nåt sånt hade jag själv skjutit den direkt .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

pålle

  • Gäst
SV: Ang Hund attacker
« Svar #24 skrivet: 16 mar-10 kl 21:56 »
Men hör  du inte a du säjer det är ju inte hundes fel utan korkade ägare huden är bara väldigt revir tängkande och det är inte hundes fel men det är jämt hunde som får dra det kortaste stråt mvh

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #25 skrivet: 16 mar-10 kl 22:01 »
Idag har du fel Pålle .
Jag o min familj känner ju denna hund väl o den har vi semestrat i hop med i alla år , hunden var 7år när det hände.
Jag tror inte det har med revir att göra då han inte visat vakt tidigare ang bil tex.
Tidigare på den dagen hade ungarna suttit i bagaget med hunden o klappat den .
Raseriet var så fruktansvärt att det var tur att det var min stora unge annars hade det barnet dött .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Menlös

  • Gäst
SV: Ang Hund attacker
« Svar #26 skrivet: 16 mar-10 kl 22:06 »
Schäfern borde förmodligen avlivas, ja. Att däremot ta fram bössan och begära att få skjuta den direkt är inte rimligt. Din man kanske agerade i affekt och det är männskligt med tanke på vad dottern råkade ut för. Händelsen borde ha polisanmälts. Förhoppningsvis hade man då kommit fram till att hunden skulle avlivas om den har bitit flera. Ni har väl polisanmält händelsen? Dottern borde få skadestånd tycker jag.

Själv skulle jag aldrig lägga min hund i bilen med öppen baklucka och gå därifrån, särskilt om det var en massa folk och ungar i omlopp.

Min hund har aldrig bitit någon, vare sig folk eller hundar. Däremot är hon flitig med att varna, avvisa och hota. Hon är tydlig med hur hon känner och därmed på ett sätt pålitlig. Ytterst sällan morrar hon mot folk. Det har bara hänt två gånger. Andra hundar däremot utsätts för svärord och grimaser. Det förvånar mig att så många hundar verkar ha så kort stubin. De går från ingenting till full attack på en gång som schäfern i bilen. Obehagligt!

Vargerik

  • Gäst
SV: Ang Hund attacker
« Svar #27 skrivet: 16 mar-10 kl 22:08 »
Ruskigt, Resehästen... En hund får säga ifrån/agera på det sätt du beskriver om i en skydds/hotsituation.
Bara att avliva i det här fallet, tyvärr.

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #28 skrivet: 16 mar-10 kl 22:15 »
Sorgligt är det ju så att hunden får betala ägares dårskap men man måste ändå fråga sig  vad som har hänt i hundens psyke när den gör så , man kan inte alltid hävda revirtänk hos hund,  Även djur drabbas ju av canser och dyl kanske även i hjärnan. om det slår slint hos hund som tidigare varit en snäll hund.nåt måsste ju vara fel iallafall...
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

pålle

  • Gäst
SV: Ang Hund attacker
« Svar #29 skrivet: 16 mar-10 kl 22:16 »
ok  ske din villja i det fall :D

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #30 skrivet: 16 mar-10 kl 22:30 »
Jag själv misstänker något hjärnfel .
bilen stod ju inne på vår gårdsplan med bara folk han kände väl omkring sej .
Jag ville polisanmäla o kräva skadestånd men då det är min makes bror o hans familj så ville han inte det för släktfridens skull.
O det är svårt att klämma pengar ur folk som inte kan skaffa en krona  >:(

Men lite hämd fick jag idag ,,,dom ringde o bad om att få låna pengar *mohahahahaha* >:D >:D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #31 skrivet: 17 mar-10 kl 09:10 »
Dom pengarna kan nog behövas om dom har kvar sin hund , alla kanske inte är lika förstående ang, deras ekonomiska status.....  och de borde ha en bra hemförsäkring . Nog om elakheter från mig , men jag kan tänka att nästa gång kanske inte vederbörande offer klarar sig lika(" bra" )!!!! Tycker faktiskt mer synd om hunden än om ägarna när sånt här händer.../ susanne
Hoppas din flicka inte får hundrädsla till följd av attacken, det är ju lätt hänt att man får något bestående men bortsett från ärren på bröstet... Själv har jag aldrig klappat en svart schäfer efer min upplevelse som liten...
Ha det gott....
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #32 skrivet: 17 mar-10 kl 09:16 »
Nej då min dotter lever ju med tre stora hundar o det var nog hennes räddning att hon är så hundvan så hon vet hur man ska reagera.
Ja jag tänker på det ibland när jag hör att barn har hälsat på  i det huset .
jag försöker varna alla så ingen åker dit ovarnad.

I väääldigt många fall är det människa som gör fel gentemot djuren .
Det borde jag veta som har arbetat med vanvårdade djur i många år o haft omplacerings hundar hemma hos mej i träning .

Men i detta fall så är det tyvärr fel på hunden .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #33 skrivet: 17 mar-10 kl 09:29 »
Ja jag förstog det oxå, och det är ännumer synd då när inte ägarna vill inse att ens djur inte mår bra.. hade djuret
en synlig skada som inte går att avhjälpa verkar det ju som det är lättare att man för djurets bästa måste ta bort
den , men när det kommer till skador som inte är lika synliga verkar det inte ens finnas idee om att vilja hjälpa sitt djur .... men i mina ögon är det samma sak....ägare måsste ta samma ansvar även över psykisk ohälsa... men det är min filosofi... Vad bra för din dotter att hon har den erfarenheten .... tänkte på henne eftersom jag upplevt attack själv som liten...
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

LasseDalom

  • Inlägg: 1025
    • -
SV: Ang Hund attacker
« Svar #34 skrivet: 17 mar-10 kl 10:04 »
I min ungdom blev jag hundbiten vid tre tillfällen. Vid två av dessa tillfällen så var det en hund som fanns i familjen där jag var och lekte med mina kompisar. Det tredje tillfället var en hund som angrep mig när jag var ute och gick med våran Beagle. I samtliga fall var det Schäfrar.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #35 skrivet: 17 mar-10 kl 10:55 »
Min erfarenhet av shäfrar är just att många är så sönderavlade att ar dom är farliga o kan "klicka" när som helst .
Jag hade själv en vad jag kallar "rinkeby" shäfer när jag fick mitt första barn .
jag älskade den hunden över allt annat men när jag kom hem från bb var han som förbytt , bara morrade o var läskig helt enkelt .
jag tog bort honom INNAN nåt hände .
Jag tror jag försökte träna honom i en månad eller dyl innan han avlivades men det syntes att nåt hade klickat i hans hjärna .

När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Ang Hund attacker
« Svar #36 skrivet: 17 mar-10 kl 11:39 »
Om jag förstod det rätt var det en stor hanhund?
Dottern på väg in i pubertet?
Har själv på nära håll upplevt samma scenario. Stor hanhund, har aldrig gjort något sådant förut, ung tonårstjej närmar sig en hund som hon känt sedan han var 8 v. Hunden flyger på med sikte på halsen, tjejen lyckades parera och fick ner hunden på rygg, tog stryptag på den och spottade honom i ansiktet.
När hon reste sig låg hunden kvar helt undergiven. Händelsen upprepades aldrig och hunden levde många år efter detta. Dock uppdagades att den andra hunden just börjat löpa, vilket kan förklarat något.
Hundar tänker inte som vi och helt klart är att vi inte alltid förstår hur de tänker. Däremot tycker jag att det kan vara den bästa lösning att ta bort en hund som visar beteende förändringar på detta sätt. Man ska kunna lita på sin hund och man måste också vara beredd på att ta sitt fulla ansvar om något händer.

tinna.m

  • Inlägg: 2451
    • Skåne
SV: Ang Hund attacker
« Svar #37 skrivet: 17 mar-10 kl 14:09 »
Skrivet av: Birgit
Citera
m jag förstod det rätt var det en stor hanhund?
Dottern på väg in i pubertet?
Har själv på nära håll upplevt samma scenario. Stor hanhund, har aldrig gjort något sådant förut, ung tonårstjej närmar sig en hund som hon känt sedan han var 8 v. Hunden flyger på med sikte på halsen, tjejen lyckades parera och fick ner hunden på rygg, tog stryptag på den och spottade honom i ansiktet.
När hon reste sig låg hunden kvar helt undergiven. Händelsen upprepades aldrig och hunden levde många år efter detta. Dock uppdagades att den andra hunden just börjat löpa, vilket kan förklarat något.
Hundar tänker inte som vi och helt klart är att vi inte alltid förstår hur de tänker. Däremot tycker jag att det kan vara den bästa lösning att ta bort en hund som visar beteende förändringar på detta sätt. Man ska kunna lita på sin hund och man måste också vara beredd på att ta sitt fulla ansvar om något händer.
Tack Birgit. Vördnad inför din insikt :D :D
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

mobben

  • Inlägg: 333
SV: Ang Hund attacker
« Svar #38 skrivet: 17 mar-10 kl 14:21 »
Hade det varit min hund så hade den dött på plats. Hade det varit min dotter och ägarna inte ville ta sitt ansvar hade jag polisanmält saken direkt oavsett vems hunden är. Men som sakt hade jag bara hunnit få ut hunden ur bilen innan dom försvann därifrån så hade den dött.

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ang Hund attacker
« Svar #39 skrivet: 17 mar-10 kl 20:51 »
Det absorlut värsta var att dom försökte förklara bort hundens beteende !!
Jag tål inte sånna människor .

Tack för att ni är på min sida  ;D 
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser