Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När kan kycklingar bo ute?  (läst 1033 gånger)

Li44N

  • Inlägg: 3
När kan kycklingar bo ute?
« skrivet: 02 aug-19 kl 14:24 »
Har ett gäng på 13 kycklingar, som nu är kanske 3 veckor. De bor inne i stallet där det är varmt, och under en värmelampa. Undrar nu när jag kan flytta ut de så att de kan gå utomhus om dagarna? När kan de gå ihop med hönorna och tuppen? Och hur länge behöver de värmelampa?Kan tillägga att de är kläckta i maskin😁

 

Fridhemmet

  • Inlägg: 37
  • Fridhemmet och Krågedal det är jag!
    • Östergötland
SV: När kan kycklingar bo ute?
« Svar #1 skrivet: 08 aug-19 kl 07:29 »
Nu har jag visserligen Kindahöns, och de brukar gå ut med sin mamma redan första veckan, men ha dina ute när det är varmt i en egen hage, o sen in i stallet sen till kvällen, de borde bli "fullfjädrade" om de ska bo ute i hönsgård/hus. Har du andra höns? som kanske vill adoptera dem? kanske kan du ha värmelampa sen i hönshuset? Lycka till
är en positiv med stort djurintresse. Har hund, katter Gotlandskaniner, Kindahöns, Göingegetter och en Tinkerhäst... Jobbar som hund/kattfrisör. Hemservice, köksbiträde  ;)

Permission

  • Inlägg: 1004
    • Uppland
SV: När kan kycklingar bo ute?
« Svar #2 skrivet: 08 aug-19 kl 20:33 »
Vecka 5-6


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

469 gäster, 1 användare
Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser