Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Gårdslägenhet på Österlen  (läst 1328 gånger)

Jerk Elmen

  • Inlägg: 2
Skåne Gårdslägenhet på Österlen
« skrivet: 04 jul-23 kl 12:24 »
Hej
Söker du ett boende på Österlen, där du också kan driva din verksamhet och odla dina egna grönsaker?

Vi är en familj med två barn på 8-9 år, som just har flyttat in på en fantastisk gård på Österlen.
Det är en fyrlängad gård utanför Brösarp, i skogsbrynet mellan bokskogen och fälten. Här finns odlingsmark, stall med hönshus, flera växthus och snickarverkstad. Här finns också en stor, före detta glashytta, där en kan ha kurser och sociala arrangemang. På gården finns tre, fina lägenheter. Vi bor i den ena. Den andra är på 120m2 och den mindre är på 90m2. Vi söker personer som vill ha sina egna boenden, och också vara med i en gemenskap här. Med boendet får alla lika tillgång till odlingsmarken, verkstäderna, möjligheter att driva egen verksamhet och så vidare.

Lägenheten på 120m2 är vackert renoverad i naturliga material och har sin egen trädgård, liksom alla lägenheter har. Du kan se bilder och mer information i vår annons på Blocket. Du ser länken längst ner här.

Vi har också en fin och ljus lägenhet på 90 m2 i en före detta ateljé. Vi kommer sätta in ett litet kök, medan bad och toalett finns nära inpå i glashyttan.

Hör gärna av dig om du vill komma och titta, eller höras.
Vänliga hälsningar,
Shani och Jerk

jerkelmen@gmail.com
0736-15 47 24

https://bostad.blocket.se/p2/sv/home/612505?utm_source=blocket&utm_medium=classified&utm_campaign=homead&utm_content=2023-06-12/612505&first-hand=1

metsalainen

  • Inlägg: 9
    • Västerbotten
SV: Gårdslägenhet på Österlen
« Svar #1 skrivet: 15 sep-23 kl 17:42 »
Hej Jerk, jag vil bara fråga om det är möligt att bo där gratis mot arbets. Jag kan inte uthyrd...då blir för dyrt:( jag är duktig.
, effektiv, trevlig och händig och kan tänke mig att jobba, hjälpa och samarbeide mot boende.....Jag behöver en plats om vintern:) värme hälsningar, metsalainen

Jerk Elmen

  • Inlägg: 2
SV: Gårdslägenhet på Österlen
« Svar #2 skrivet: 16 sep-23 kl 10:24 »
Hej, det går inte tyvärr.
Allt gott,
Jerk


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

401 gäster, 4 användare
Tur-Johan, von tratt, Smébackskullan, Mahok

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser