Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var ska vi bo?  (läst 1195 gånger)

Luxortion

  • Inlägg: 32
    • Danmark
Var ska vi bo?
« skrivet: 02 nov-23 kl 15:01 »
Hej. Jag har bott med min fru och barn (en på 12år, och en på 16år som flyttat hemifrån til Falun) i Danmark. Nu vill vi till Sverige.
Gärna i Stockholm/mälardalstrakten. Men var ska vi bo? Vi vill gärna hyra en röd stuga med vita knutar i skogen, men det ska vara nära till lekkamrater och (Waldorf?)skola. Stadsmiljö kan också vara ok men det ska vara trädgård. Vi är inte andliga eller extrema alternativfanatiker men har byggt hus i trä och lera, med massugn och ekomaterial. Äter sällan kött och vill gärna rädda världen. Vi har också bott på segelbåt och i manskapsbod. Renoverings behov fungerar bra. Gärna hyra bostad för att känna på området först.
« Senast ändrad: 03 nov-23 kl 02:18 av Luxortion »

fri

  • Inlägg: 2551
  • Fråga inte om du inte vill veta
    • Östergötland
SV: Var ska vi bo?
« Svar #1 skrivet: 02 nov-23 kl 15:54 »
Om inte Mälardalen är ett krav skulle jag föreslå ett boende i närheten av Björkö friskola utanför Ljungsbro i Linköpings kommun.
Skolan ligger i kanten av slätten nära skogen med utsikt över sjön och det bör gå att hitta ett ledigt hus på gång/cykelavstånd med förväntad prislapp mellan 2-6 miljoner.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Nina W

  • Inlägg: 3997
    • Värmland
SV: Var ska vi bo?
« Svar #2 skrivet: 02 nov-23 kl 17:41 »
Jag bor mitt i Värmland, närmare bestämt Brunskog. Närmsta stad är Arvika. Det här är en vacker och välkomnande bygd med rätt mycket "alternativfolk". . Skolorna vet jag inte mycket om.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 2 användare
javill, ChickenLady

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser