Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En slö tupp  (läst 1050 gånger)

Lindalucia

  • Inlägg: 1
    • Närke
En slö tupp
« skrivet: 31 jul-17 kl 23:16 »
Hej ni kunniga :)
I fredags va jag och hämta en tupp och två hönor, och igår märkte vi att tuppen är lite slö och lös i magen. Jag funderar på om han blev lite nervös efter miljöombyte, men är lite orolig för honom. Jag läste nånstans att man kan ge lite a-fil men har ingen hemma, funkar gräddfil oxå? Hönorna är pigga och glada. Det är första gången jag har höns så har ingen erfarenhet. Tacksam för svar av er som vet mer :)

SofiaB

  • Inlägg: 44
    • Västergötland
SV: En slö tupp
« Svar #1 skrivet: 13 aug-17 kl 17:33 »
Hej
Hoppas din tupp har överlevt ??? Det man är ute efter i A-filen är de goda bakterierna. Så alla mejeriprodukter där det står levande bakteriekultur på är ok. Att mortla kol kan också fungera. Stillar magen det också. Det som är bra för våra magar är oftast bra för deras magar. ;D
Mvh Sofia


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 5 användare
xaelanar, alternaiv, Kengus89, ÖsterFröken, Lenakatarina

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser