Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dom att beslagta häst  (läst 6585 gånger)

TEF 20

  • Inlägg: 103
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #20 skrivet: 03 jul-19 kl 16:59 »
Tja, med tanke på din totalgalna inställning till myndigheter så är det nog inte många som vill hyra ut plats till dig.
Jag jobbar själv på myndighet vilket jag är stolt över. Tokstollar som hotar tjänstemän med dödsstraff har jag inte mycket till övers för och jag är även stolt över att jag har polisanmält dig för ditt hotfulla inlägg  ovan.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #21 skrivet: 03 jul-19 kl 20:04 »
Dom här ikring har varit negativt inställda till att hyra ut en plats.
Vet inte om det beror på mig eller att det beror på att hästen är en hingst.
Är dom negativt inställda till dig? Så härligt område du verkar bo i...

Du ska inte kolla upp om det kan klassas som könsdiskriminering? Hästfolk kan väl hålla ordning på könen som alla andra..

Det är aldrig för sent att ge upp.

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #22 skrivet: 03 jul-19 kl 21:14 »
Det är klart att mindre stora stall föredrar valacker och ston före hingstar och vissa vill inte ha hingstar i sina stall överhuvudtaget.
Bagger kolla runt Tungelsta ner till Ösmo hållet och även Sorunda ut mot Grödinge hållet. Det finns en massa små stall i och runt dem områden, i och med att relativt dåligt anknytning med kollektivtrafiken till dem stall är hyran också ganska låg. Det finns också ett hästhotell nära Ösmo i värsta fall.

Du har all rätt att tro på dig själv att du har rätt och att det är systemet som har gjort fel. Det är vad demokratin handlar om men lika så lagen. Om lagens mening har du varit skyldig så är du skyldig. Det är absolut ingen mening att kämpa emot, bara slöseri med tiden och energi. Det är inte värt alls, finns mängder av roliga saker man kan göra istället. Lycka till!   

     

Bagger

  • Inlägg: 382
    • Uppland
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #23 skrivet: 05 jul-19 kl 01:31 »
Tja, med tanke på din totalgalna inställning till myndigheter så är det nog inte många som vill hyra ut plats till dig.
Jag jobbar själv på myndighet vilket jag är stolt över. Tokstollar som hotar tjänstemän med dödsstraff har jag inte mycket till övers för och jag är även stolt över att jag har polisanmält dig för ditt hotfulla inlägg  ovan.

Vill man leva i ett fritt land, måste man kriga för det.
Och dig råder jag att hitta ett arbete om du vill undgå att känna dig hotad av folk.
« Senast ändrad: 05 jul-19 kl 02:25 av Bagger »
Var hittar man en skylt med HÄR SUGER VI, så slambilen hittar rätt?

Bagger

  • Inlägg: 382
    • Uppland
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #24 skrivet: 05 jul-19 kl 01:37 »
Det är klart att mindre stora stall föredrar valacker och ston före hingstar och vissa vill inte ha hingstar i sina stall överhuvudtaget.
Bagger kolla runt Tungelsta ner till Ösmo hållet och även Sorunda ut mot Grödinge hållet. Det finns en massa små stall i och runt dem områden, i och med att relativt dåligt anknytning med kollektivtrafiken till dem stall är hyran också ganska låg. Det finns också ett hästhotell nära Ösmo i värsta fall.

Du har all rätt att tro på dig själv att du har rätt och att det är systemet som har gjort fel. Det är vad demokratin handlar om men lika så lagen. Om lagens mening har du varit skyldig så är du skyldig. Det är absolut ingen mening att kämpa emot, bara slöseri med tiden och energi. Det är inte värt alls, finns mängder av roliga saker man kan göra istället. Lycka till!   

   

Polisen hoppades jag skulle bygga ett stall.
Hur som helst, måste man kämpa tills man segrar, till vilket pris som helst sägs det.
Även om det innebär döden.
Döden är inte en förlust, utan en befriare, särskillt om man är slav.
Var hittar man en skylt med HÄR SUGER VI, så slambilen hittar rätt?

Bagger

  • Inlägg: 382
    • Uppland
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #25 skrivet: 05 jul-19 kl 06:40 »
Lära hingsten att bita och sparka alla utom mig.
Då kan dom inte ta han.
Var hittar man en skylt med HÄR SUGER VI, så slambilen hittar rätt?

TEF 20

  • Inlägg: 103
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #26 skrivet: 05 jul-19 kl 15:21 »
Vill man leva i ett fritt land, måste man kriga för det.
Och dig råder jag att hitta ett arbete om du vill undgå att känna dig hotad av folk.
Ett fritt och demokratiskt land har en lagstiftande- dömande- och verkställande makt. Jag blir inte hotad eftersom den stora massan är normalt funtad. Du tycks dock vara heltokig, en riktigt gnällig looser som hotar varje gång dina misslyckanden gör sig påminda. Hade du varit min granne så hade jag, med rättsordningens erkända medel, bråkat med dig hela tiden. Förmodligen hade du då hotat mig på nätet eftersom människor som du är generellt fega.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #27 skrivet: 05 jul-19 kl 15:49 »
Jag önskar hästen en trevlig tillvaro under myndighetens beskydd!
Det är aldrig för sent att ge upp.

Klasb

  • Inlägg: 536
    • Gotland
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #28 skrivet: 05 jul-19 kl 16:39 »
Ett fritt och demokratiskt land har en lagstiftande- dömande- och verkställande makt. Jag blir inte hotad eftersom den stora massan är normalt funtad. Du tycks dock vara heltokig, en riktigt gnällig looser som hotar varje gång dina misslyckanden gör sig påminda. Hade du varit min granne så hade jag, med rättsordningens erkända medel, bråkat med dig hela tiden. Förmodligen hade du då hotat mig på nätet eftersom människor som du är generellt fega.

Det är inte konstigt att många av oss föraktar och avskyr myndighetsperson. TEF 20 du är en skam för myndigheterna

TEF 20

  • Inlägg: 103
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #29 skrivet: 05 jul-19 kl 17:16 »
Det är inte konstigt att många av oss föraktar och avskyr myndighetsperson. TEF 20 du är en skam för myndigheterna
Nu har du ju knappast någon aning om hur jag utför mitt arbete, i denna tråden utrycker jag mig som privatperson eftersom ett rättssäkert samhälle ligger mig varmt om hjärtat, detta till skillnad från anarkisten som startat tråden.
Hursomhelst så är det inte jag som inte har ekonomi och framförallt kunskap nog att få behålla min häst;))

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #30 skrivet: 05 jul-19 kl 18:09 »
Det verkar som du har missat att vara mån om att ha ett rättssäkert forum om hjärtat för att börja med.

Detta är forumets regelverk   https://www.alternativ.nu/index.php?page=regler  Du TEF20 har överskridit punkt två grovt gentemot TS i upprepade gånger bara i den här tråden och till och med baserad på TS inlägg från andra tråd, ordet där heter dömande på för hand. Sedan har du nämnt att du har polisanmält TS eftersom du själv är en myndighetsutövare. 

Sedan att tråden i sig överskrider punkt ett är ensak för moderatorer.

TEF 20

  • Inlägg: 103
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #31 skrivet: 05 jul-19 kl 18:42 »
Det verkar som du har missat att vara mån om att ha ett rättssäkert forum om hjärtat för att börja med.

Detta är forumets regelverk   https://www.alternativ.nu/index.php?page=regler  Du TEF20 har överskridit punkt två grovt gentemot TS i upprepade gånger bara i den här tråden och till och med baserad på TS inlägg från andra tråd, ordet där heter dömande på för hand. Sedan har du nämnt att du har polisanmält TS eftersom du själv är en myndighetsutövare. 

Sedan att tråden i sig överskrider punkt ett är ensak för moderatorer.
Hehe.
Jag har polisanmält hen i egenskap av privatperson eftersom hen hotar med att försvara sig mot lagen genom våld vilket, iaf jag anser är en helt vidrig syn på samhället. Jag tror personligen att hen är en djurplågare och sådana ska väl inte med ha djur att göra och jag har svårt att se vad hens problem har med självhushållning att göra. Jag dömer inte på förhand eftersom TS själv skriver att hen har ett beslut mot sig och inte avser att begära omprövning utan tänker försöka att kringgå verkställighet av beslutet.
Vilken typ av myndighet jag jobbar för spelar egentligen ingen roll eftersom det inte har med djurskydd att göra men jag är vän med flera som jobbar med djurskyddsfrågor på lst och jag försvarar naturligtvis deras viktiga jobb att skydda djur mot sådana som TS.
Försvarar du TS som tycks ha ett beslut mot sig så är det ok även om det i min värld är helt obegriplig. Tycker du att jag uttrycker mig fel mot TS så får du väl anmäla till moderator, som ju som det verkar, numer har ett straffansvar att ta bort hotfulla inlägg.

 

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #32 skrivet: 05 jul-19 kl 19:05 »

Och den enda punkten jag inte kunde åtgärda var kravet på sjukutrymme, då flera träd blåste ner på hästens vindskydd, och förstörde detta totalt.


Om vi nu nyanserar oss lite, så är väl detta TS har största problem med, och här finns väl lite en möjlighet till självhushållning. Men om jag fattat rätt så är nu marken vindskyddet stod på inte tillgängligt längre och då blir det ju jäkligt svårt.

För att inte tala om att ha beväpnad vakt på annans mark...då finns det nog risk för fler myndigheter som har åsikter.
Det är aldrig för sent att ge upp.

TEF 20

  • Inlägg: 103
Dom att beslagta häst
« Svar #33 skrivet: 05 jul-19 kl 19:21 »
Om man nu dristar sig till att hänvisa till tidigare tråd så har ju TS gett uttryck för sin negativa syn på just sjukutrymmet. På mitten av nittiotalet var jag själv med och byggde ett sådant till en större mjölkproducent, bygget ansågs både onödigt och löjligt men vad är problemet med att bara anpassa sig, i slutändan tjänade mjölkproducenten sjusiffriga belopp på det regelverk som sa att utrymmet var nödvändigt.
Kan ju tyckas fel att jag retar någon som verkar ha stora problem men eftersom hen hela tiden ger uttryck för förakt och är hotfull mot det fina samhälle som ger oss (iaf mig och min familj) så mycket tillbaka så kan jag inte låta bli att protestera.
Att omhänderta djur är ett stort ingrepp som alltid bygger på större missförhållanden och Alternativ är väl inte ett forum för att öppet motsätta sig djurskyddet och hota myndighetspersoner med våld.
« Senast ändrad: 05 jul-19 kl 19:26 av TEF 20 »

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #34 skrivet: 05 jul-19 kl 19:29 »
Om man nu dristar sig till att hänvisa till tidigare tråd så har ju TS gett uttryck för sin negativa syn på sjukutrymmet. På mitten av nittiotalet var jag själv med och byggde ett sådant ihop med en större mjölkproducent, bygget ansågs både onödigt och löjligt men vad är problemet med att bara anpassa sig? Kan ju tyckas fel att reta någon som verkar ha problem men eftersom hen hels tiden ger uttryck för förakt och är hotfull mot det fina samhälle som ger oss (iaf mig och min familj) så mycket om man bara vill kan jag inte låta bli att protestera. Att omhänderta djur är ett stort ingrepp som alltid bygger på större missförhållanden.

Så sant.

Jag kan ju för egen del ibland läsa regler och inse att vissa av dom inte alls passar mej eller att jag inte når riktigt ända fram till angivna mått. Men då vet jag att om jag går vidare så får jag vara beredd på synpunkter vid en eventuell kontroll.

Tex skulle jag ju inte bli chockad om jag blev stoppad av polisen när jag kör i 70 på en 50-väg. Jag har ju aktivt valt att gasa på.

Nu finns det regler för djurhållning i detta land, då är det bara att läsa in sig och vad man sen gör är upp till var och en men att gnälla och bli kränkt när man uppenbarligen inte följer reglerna, då är man på fisens mosse.
Det är aldrig för sent att ge upp.

TEF 20

  • Inlägg: 103
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #35 skrivet: 05 jul-19 kl 19:55 »
Så sant.

Jag kan ju för egen del ibland läsa regler och inse att vissa av dom inte alls passar mej eller att jag inte når riktigt ända fram till angivna mått. Men då vet jag att om jag går vidare så får jag vara beredd på synpunkter vid en eventuell kontroll.

Tex skulle jag ju inte bli chockad om jag blev stoppad av polisen när jag kör i 70 på en 50-väg. Jag har ju aktivt valt att gasa på.

Nu finns det regler för djurhållning i detta land, då är det bara att läsa in sig och vad man sen gör är upp till var och en men att gnälla och bli kränkt när man uppenbarligen inte följer reglerna, då är man på fisens mosse.
Om du får böter för fortkörning blir du säkert både arg och chockad, förmodligen helt naturligt men steget till att vägra betala böterna och därefter hota med beväpnad vakt för att skydda sig mot kronofogden som kommer för att utmäta skulden är längre och inte lika naturligt i min värld utan för snarare tankarna till Malexander.

TS har inte uppfyllt reglerna för djurskydd utan tvärtom gett uttryck för att hen inte gillar dem. När det sedan skiter sig så blir hen inte bara arg och chockad utan hotar med att anställa en beväpnad vakt, som jag uppfattar det för att skydda sig mot myndighetspersonerna som ska verkställa ett för TS negativt beslut. Vad gäller mig så ger TS uttryck för att att jag ska skaffa ett jobb för att vinna respekt, detta råd  har även givits i tidigare tråd. Jag har väldigt svårt för personer som TS. Turligt nog så finns det inte så många tokstollar som hen.
Vad gäller gränsdragning för självhushållning så är det nog inte lätt för moderatorerna men jag tycker att samhällsförakt och hot möjligen hör hemma på internets pissoarer som exempelvis Flashback och inte på Alternativ. Om forumägaren tycker att dessa trådar är ok så avregistrerar jag mig (vilket vore trist eftersom mycket här är läsvärt).

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: Dom att beslagta häst
« Svar #36 skrivet: 05 jul-19 kl 20:09 »
Tråden tillför inte ämnesområdet nåt ytterligare och stämningen är allmänt dålig.

Låser tråden tillsvidare och önska alla en trevlig helg.

/Vitis (:)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser