Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vass som foder  (läst 6165 gånger)

poze

  • Inlägg: 630
    • Östergötland
Vass som foder
« skrivet: 16 feb-07 kl 20:09 »
Kom ihåg när jag läste Håkan Hallanders "husdjur till husbehov" att han tog upp vass som foder. Någon som utfodrar med det till något djur. Nått djur som man inte bör mata med vass eller ratas det ?
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

poze

  • Inlägg: 630
    • Östergötland
Re:Vass som foder
« Svar #1 skrivet: 18 feb-07 kl 20:56 »
Ingen som använt vass som foder?
Why make it fast when you can make it beautiful ? Jag har alltid rätt, är min provisoriska bedömning tills motsatsen gjorts trolig.

 

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Re:Vass som foder
« Svar #2 skrivet: 19 feb-07 kl 18:38 »
Våra marker går delvis utefter en å och då djuren (hästar, får och en ko) betar där, äter dom med god aptit av vassen. En av våra hästar letar sig gärna ut en bra bit i vattnet för att få tag i vassen, som verkar vara en läckerhet.
När vi slått efter ån så händer det att vi får med vass i höet och vi ser ingen skillnad på det jämfört med det andra gräset.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

krokodil

  • Inlägg: 16
    • Småland
SV: Vass som foder
« Svar #3 skrivet: 24 jul-18 kl 09:24 »
Det finns så mycket vass och sjöar växer igen. I år blir det ont om djurfoder. Jag vill skörda vass men äger inger mark eller båt. Behövs tillstånd i Östersjön?
Stop 5G before it stops you!

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Vass som foder
« Svar #4 skrivet: 24 jul-18 kl 09:43 »
I stort sett all mark ägs av någon, så du får kolla med markägaren. Om du inte grumlar eller råkar vara i skyddat område så är det nog ingen fara för övrigt med lagarna.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

720 gäster, 3 användare
uzie, sayerbýr, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser