Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  affärsidé inom odling?  (läst 1283 gånger)

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
affärsidé inom odling?
« skrivet: 13 sep-10 kl 12:19 »
startpaket med fröer,grödor,sticklingar för självhushållare...

finns ju jädrigt många kunniga här och varför inte ta fram ett odlingspaket för ca 500kr med lättodlade användbara saker? eller flera odlingspaket..i olika prisklasser..  odlingspaket för människa,kanin,fjäderfä..

tex..en lättodlad potatissort.. nåt kg sätt
sticklingar av aronia,björnbär,
fröer ärtor,bönor,
jordärtskockor...

låter som en bra ide tycker jag...
Fjäderfän och kaniner

kiml

  • Inlägg: 202
  • Svensk lantras
    • Lappland
SV: affärsidé inom odling?
« Svar #1 skrivet: 13 sep-10 kl 12:28 »
Man skulle också kunna erbjuda paket som riktar sig mot olika odlingszoner (om man säljer via postorder). Eller olika sorters jordar.

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: affärsidé inom odling?
« Svar #2 skrivet: 13 sep-10 kl 12:33 »
absolut... själv besitter jag inte alla kunskaper inom odling men det finns säkert nån här som skulle kunna jobba fram olika paket.. de behöver inte vara jättestora.. allt kan rymmas i en flyttlåda..  en liten trädgård skulle räcka för att driva fram försäljningsmaterialet så nåt stort företag skulle inte behövas.. alternativare  kan sätta ihop paket och annonsera här..en tanke?
Fjäderfän och kaniner

eremit

  • Gäst
SV: affärsidé inom odling?
« Svar #3 skrivet: 13 sep-10 kl 16:41 »


En mycket bra idé eller flera för den delen-kan ni jobba vidare med det?

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: affärsidé inom odling?
« Svar #4 skrivet: 14 sep-10 kl 21:45 »
jag har klurat på något liknande, men är inte i ordning efter min flytt för att börja något sådant förrän tidigast inför odlingssäsongen 2012.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 2 användare
ärt, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser