Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Grästrimning.  (läst 5680 gånger)

Humle

  • Inlägg: 1571
    • Västerbotten
SV: Grästrimning.
« Svar #40 skrivet: 17 jul-19 kl 07:08 »
Fanns en kvinna som hade en liten affär här i närheten i obyggden när det begav sig, hon hade lagret uppe på ett loft dit tog man sig bara med stege. Hon bar upp 100kilos mjölsäckar dit via stegen... hon hade fullt förståeligt rykte om sig att vara stark...

:D...Kan vara så att jag är van vid starka kvinnor som inte knorrar...Easy släpar upp femton kilo mjölk uppför fyra trappor...Trots man naturligtvis erbjuder hjälp så avböjs det  Yess ... Det här gäller den gamla stammen... Numera är det lite spädare och fluffy. Som sagt jag har kört under 20cm vit 5mm tjock tråd...Jag har jämn mark,finns stora mullvadsbon man får se upp med så man inte snubblar  :o ... Gammalt staket som med tiden ska monteras ner...Vissa ställen är det kanske tio centimeter högt... Med 45-kubikaren med bra gaspådrag kan jag lätt med promenadtakt blåsa kemiskt rent från högt gräs...No problemo....Walk in the park. Men som sagt den moderna människan har kanske inte förutsättningar för att bära en kraftig maskin som underlättar jobbet och även är rätt maskin för jobbet. Orkar man inte trots en modern sele som lägger vikten på midjan och inte på axlarna utföra jobbet med rätt motorstyrka får man naturligtvis gå ner i styrka. Problemet om man gör så är att arbetsradien minskar,får ett trasselknas med högt gräs som lägger sig runt trimmerhuvudet. Absoluta minimaskinen enligt en handlare är 35-kubik...Man hamnar då i en kompromiss...Bättre än inget kanske...
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.

 

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
SV: Grästrimning.
« Svar #41 skrivet: 17 jul-19 kl 07:10 »
 :D....Går väldigt bra att sova i den ergonomiska röjselen....Bra att veta om man är trött....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

772 gäster, 4 användare
xaelanar, Björkris, Tur-Johan, Evangeline

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser