Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Herbique hårfärg Hjälp  (läst 4124 gånger)

AnnaK87

  • Inlägg: 1
Herbique hårfärg Hjälp
« skrivet: 12 sep-08 kl 16:45 »
Jag undrar om man kan använda Herbique hårfärg som tattoerings henna. För det är den ända henna jag hittar i sverige. och det är i hälso kost affär. men jag förstår inte riktigt om det är samma henns om tattoerings henna, vissa säger ja vissa säger nej.

Om inte man kan använda detta som tattoo henna vet något vart man kan köpa tatto henna?

Mvh anna

Storlyckans Anna

  • Inlägg: 4492
  • Tankspridd flicktant
    • Östergötland
SV: Herbique hårfärg Hjälp
« Svar #1 skrivet: 13 sep-08 kl 00:23 »
Sök på henna på Hälsotavlan, vet att det finns en del där. Om inte annat så har Crearome henna som ska fungera till tatueringar.
http://www.crearome.se
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Wynja

  • Inlägg: 271
    • Västmanland
SV: Herbique hårfärg Hjälp
« Svar #2 skrivet: 12 nov-08 kl 19:55 »
Hårhenna fungerar inte värst bra som tatueringshenna. I tatueringssmeten blandar man vanligtvis i fler komponenter. Jag minns inte för det var flera år sedan jag läste om det där senast men det var kanske nån sprit och nån syra eller nåt *svammlar i nattmössan* för att färgen skulle utvecklas kraftigare och för att färgen skulle sitta kvar längre samt nån komponent för att inte hennan skulle torka ut så snabbt och ramla av huden på en gång. Nåt sånt.  ::) Tar man bara vanligt hennapulver (som herbique) flyter tatueringen ut och blir nån slags morotsorange fläck bara.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

1020 gäster, 4 användare (1 dolda)
LimJans, Tur-Johan, Mathias.

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser