Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk gåshane, ögoninfektion  (läst 1163 gånger)

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
Sjuk gåshane, ögoninfektion
« skrivet: 03 jun-12 kl 09:18 »
Min knölgåshane har fått en rejäl ögoninfektion som jag inte får bukt med så min fråga är om någon har tips på vad jag skall använda för att hjälpa honom att hålla rent runt ögonen, som det nu är kleggar det igen, torkar till en skorpa över hela ögonen och han ser inget.

Jag skall ta kontakt med veterinär imorgon, skall jag be honom om något speciellt läkemedel ifall han nu skulle tveka på vad han skall skriva ut?
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

 

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Sjuk gåshane, ögoninfektion
« Svar #1 skrivet: 03 jun-12 kl 10:20 »
Rent vatten brukar hjälpa,dvs täta vattenbyten och gärna i en hink så gåsen kan doppa hela halsen.
Kamomill te rekomenderar vissa,annars tror jag esbetre är det som veterinären skriver ut,eller?
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

718 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser