Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bok om luffarslöjd?  (läst 2444 gånger)

Vintersol

  • Inlägg: 218
  • tanklös och själfull
    • Uppland
    • ~ v a r e l s e ~ vänliga ting...
bok om luffarslöjd?
« skrivet: 06 dec-09 kl 10:33 »

Hej!

Jag vill köpa en bok om luffarslöjd till min kära far i julklapp, finns det såna? :) nån som vet?

Mvh/Malin
Lycklig i det enkla livet i en liten vagn, ny passion är skinnsömnad av gamla skinn, och att bara ligga i sängen å elda. Föredrar tid framför pengar.

Pjöllerberg

  • Inlägg: 2561
    • Blekinge
SV: bok om luffarslöjd?
« Svar #1 skrivet: 06 dec-09 kl 11:44 »

Guld

  • Inlägg: 639
  • Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
SV: bok om luffarslöjd?
« Svar #2 skrivet: 06 dec-09 kl 12:58 »
Jag har den och den är bra och har fina bilder.
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

kattfot

  • Inlägg: 240
    • Östergötland
SV: bok om luffarslöjd?
« Svar #3 skrivet: 06 dec-09 kl 16:28 »
Det finns flera bra böcker om luffarslöjd. Ett tips är att kolla de som Slöjddetaljer säljer. Bland annat har de en som heter Trådkonster som både handlar om hur man arbetar i ståltråd och om hur luffarna levde förr.
"Det är dem det blir mest synd om. Låt dem försöka ladda ner mjölk från internet så lär de bli varse att den yngre stenåldern inte är så passé."

Vintersol

  • Inlägg: 218
  • tanklös och själfull
    • Uppland
    • ~ v a r e l s e ~ vänliga ting...
SV: bok om luffarslöjd?
« Svar #4 skrivet: 14 dec-09 kl 11:28 »

nu har jag köpt en :)
Lycklig i det enkla livet i en liten vagn, ny passion är skinnsömnad av gamla skinn, och att bara ligga i sängen å elda. Föredrar tid framför pengar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

426 gäster, 2 användare
ärt, Anna 123

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser