Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ugnsstekt lax recept?  (läst 2255 gånger)

alternaiv

  • Inlägg: 9333
    • Småland
    • Tvåleriet
Ugnsstekt lax recept?
« skrivet: 01 aug-11 kl 14:09 »
Ska på knytkalas och är ombedd att ta med fisk.
Jag tänker mej ugnsstekt lax med något smarrigt täcke.
Googlade lite, med fetaost och örter lät gott.
Har ni några favoriter?
Tvättvålsmakare och importör av indiska tvättnötter.
www.tvaleriet.se

Luppa

  • Inlägg: 490
    • Norrbotten
SV: Ugnsstekt lax recept?
« Svar #1 skrivet: 01 aug-11 kl 14:23 »
Jag har en busenkel laxrätt som alltid går hem.  ::)

Lägg laxfiléer i ugnsform, strö över citronpeppar, flingsalt med citronsmak, och dill. Sen häller man över rikligt med grädde  :-[ (jag brukar blanda matlagnings- och visp, går fint att slabba i lite creme fraiche också.
In i ugnen, 200 grader i ca 20 min. Servera helst med pressad potatis och kokt broccoli eller liknande.
Superduperenkelt, och grymt gott!
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

 

Gronavagen

  • Inlägg: 1554
    • Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Ugnsstekt lax recept?
« Svar #2 skrivet: 01 aug-11 kl 14:33 »
Nått som alltid är gott är att täcka fisken (gärna fryst) med dijonsenap, smula över en buljontärning. Strimla en purjolök och lägga över, blanda lika delar grädde och creme fraiche, häll på fisken och täck med ett lager ost. Sen in i ugnen tills purjolöken blivit klar.

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Ugnsstekt lax recept?
« Svar #3 skrivet: 01 aug-11 kl 19:19 »
Man kan täcka med pesto, även julskinkans senapstäcke passar bra till lax och det borde äta fler än 1 gång per år!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

700 gäster, 4 användare
fri, ärt, Be, lillatorpet

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser