Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kajplök!  (läst 2773 gånger)

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
Kajplök!
« skrivet: 04 okt-17 kl 15:44 »
Hej!
Jag undrar om det finns någon här som vet var man kan köpa kajplök? Skulle vilja köpa sådana [emoji890]
Hoppas på svar

Mvh Susanne

Postat med Alternativ.nu´s app


PellePutt

  • Inlägg: 146
SV: Kajplök!
« Svar #1 skrivet: 15 okt-17 kl 12:49 »
Jag köpte på tradera i våras. Kolla där

Postat med Alternativ.nu´s app

Bli vägitarian - ät bara roadkill

imlo

  • Inlägg: 5
    • -
SV: Kajplök!
« Svar #2 skrivet: 16 okt-17 kl 11:00 »
Jag köpte också från tradera i våras men de tog sig tyvärr inte trots kalkrik väldränerad och välvattnad jord. Testar gärna igen men det verkar vara svårt.


Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Blaser

  • Inlägg: 78
    • -
SV: Kajplök!
« Svar #3 skrivet: 28 okt-17 kl 21:48 »
Tack för svar [emoji254]

Postat med Alternativ.nu´s app


Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
SV: Kajplök!
« Svar #4 skrivet: 30 okt-17 kl 13:23 »
Jag köpte också från tradera i våras men de tog sig tyvärr inte trots kalkrik väldränerad och välvattnad jord. Testar gärna igen men det verkar vara svårt.


Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Jag förmodar att det var bulbiller du satte. Alltså groddknoppsliknande minilökar som bildas i blomställningen. Sätter man på våren kan det hända att de vilar i jorden till hösten och kommer upp nästa år.

livochlust

  • Inlägg: 5
    • Skåne
SV: Kajplök!
« Svar #5 skrivet: 03 jan-18 kl 12:08 »
Hej. Kajp växer vild i Skåne, men går även att köpa som groddknoppar genom Åke Truedsson Trädgårdsföreningen. Man planterar de små minilökarna i rader. Under sommaren växer de till sig och blir ärt- stora.
Det är dessa lökar man sedan sätter där man vill ha den läckra vårkajpen nästa år. Det blir en liten minipurjolök, ca 1-2 decimeter hög. Låter man sedan några av dessa gå i blom, har man sätter till nästa säsong.
Vänligen Karin


Skickat från min iPad med Alternativ.nu

Maria-70

  • Inlägg: 37
    • Medelpad
SV: Kajplök!
« Svar #6 skrivet: 08 mar-18 kl 11:00 »
Tack för tipset jag har också varit nyfiken på Kajplök  :D


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

359 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser