Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  befruktning och äggläggning - tiden däremellan  (läst 2482 gånger)

Csilla75

  • Inlägg: 233
    • Skåne
    • mina husdjur
befruktning och äggläggning - tiden däremellan
« skrivet: 09 jun-10 kl 16:04 »

Har en fråga.... hur långt tid kan det gå som längst mellan parning och äggläggning hos duvor?

Här kommer bakgrundshistorien: ett påfågelpar (helvita) bor med en annan duvpar (starduva och gimpel - båda mörka).
Bägge paren fick ungar denna veckan, ljusa som bara den!
Enda skillnaden mellan de 2 kullarna är att det mörka parets ungar har mörkt näbb. Kan 2 mörka duvor verkligen få ljusa bebisar eller har påfågelhanen varit framme o tjuvbefruktat honan i det andra paret?  ;)  >:D

Tror paret delades på ca 1 vecka innan den mörka honan la äggen.

Är iaf väldigt nyfiken på hur ungarna kommer att se ut....    :D

/Csilla
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Taggis

  • Inlägg: 990
  • vänner
SV: befruktning och äggläggning - tiden däremellan
« Svar #1 skrivet: 10 jun-10 kl 00:05 »
Jag kan ju till lägga att Star duvan & Gimpler duvans första ungar var mkt mörkare när dom kläcktes än dom 2 dom fick igår som är gula med svart näbb  :).
Bor på landet med man & barn samt katter,hund,höns,ankor,får


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 1 användare
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser