Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Renovera fallfärdig stuga?  (läst 28457 gånger)

Neiklot

  • Gäst
Re:Renovera fallfärdig stuga?
« Svar #40 skrivet: 29 mar-04 kl 17:53 »
Jo!
Manna, jag ska låta det förbli "old"..Men ändå nytt, modernt, genom min syn.
Att det är utedass och vedspis, tycks i dom flesta av mina -vänner- vara helt sjukt!
"Ah men, det är ju sånt man har under semestern"

Där är även helt off grid!
Ledningarna går inte ens till huset.
Och så lär det förbli.
(Dels pg.a att jag 8timmar om dagen jobbar under ledningsgatorna, skönt att kunna vila ögonen på trådfri vy! ;))

Annika M!
Det beror på var du bor.
Och - Jag kan inte köpa något förrens början av Maj!
:)
 ;D

Annika M

  • Inlägg: 69
    • Småland
Re:Renovera fallfärdig stuga?
« Svar #41 skrivet: 29 mar-04 kl 20:53 »
Han bor utanför Knislinge.
Mycket av det han har samlat på sig är skrot men jag tror man kan hitta pärlor bland bråten.Det har jag gjort...
Reglar,bräder och annat byggnadsmaterial,trappräcken, en del båtinredning och instrument till gamla båtar, något gammalt elverk, m.m, m.m, m.m
Kruxet är att han behöver få bort det snabbt!
Ett uthus och bostadshuset behöver vara tömt innan den första april, och det andra uthuset innan första maj. :)

torparn

  • Inlägg: 208
    • Övriga världen
Re:Renovera fallfärdig stuga?
« Svar #42 skrivet: 30 mar-04 kl 00:36 »
det där blir jättefint Neiklot. Men håll dig till gamla tekniker och gammal stil så långt möjligt, annars "förstör" du husets själ. (min högst personliga uppfattning)

Till Annika!
det känns kanske litet sniket att komma in här sent omsider, men jag såg det där med "skrotet" i Knislinge... å eftersom jag håller på och renoverar mitt gamla torpställe (åxå byggt ca 1880) och ständigt är på jakt efter lämpliga pryttlar så kan jag ju inte låte bli att reagera. Gamla båt- och fartygsgrejor är åxå en av mina passioner.  Om det går för sig vill jag gärna ta en titt på det.

förresten vad 17 är en logosol???? läter ju intressant...
« Senast ändrad: 30 mar-04 kl 00:40 av torparn »
flyter runt  i världen på båt. Ny utsikt så ofta man vill ju!

Attis

  • Inlägg: 654
    • -
Re:Renovera fallfärdig stuga?
« Svar #43 skrivet: 30 mar-04 kl 21:27 »
förresten vad 17 är en logosol???? läter ju intressant...


Ungefär som en motorsåg fastsatt på en ställning. Man lägger upp en stam och "klyver" upp den i plank. Ett bra sätt att fixa virke själv om man har tillgång till skog.

Mer info på: www.logosol.se
/Attis

Annika M

  • Inlägg: 69
    • Småland
Re:Renovera fallfärdig stuga?
« Svar #44 skrivet: 31 mar-04 kl 00:07 »
Torparn,maila mig.
Ska prata med farsgubben i morgon bitti.
/Annika


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

736 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser