Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  återanvända lersten  (läst 2047 gånger)

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
återanvända lersten
« skrivet: 04 jan-05 kl 08:47 »
Att man tidigare har återanvänt lersten har jag bevis för i mitt hus; en ny vägg visar sig vara rätt gammal. Men vad kan man göra med den lersten som bara faller sönder? Köra i bråckan, lägga i ramar och torka på nytt? Måste man tillsätta något? Kanske mer vatten för att få dyngan smidig?
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

torparn

  • Inlägg: 208
    • Övriga världen
Re:återanvända lersten
« Svar #1 skrivet: 21 jan-05 kl 22:01 »
har inte själv provat det praktiskt ännu, men har läst att man ska spara all gammal lersten -torrt under tak naturligtvis- och när man sen behöver, till att bättra eller putsa eller laga, ska det visst bara vara att blanda med vatten- quantum satis- och sleva på. Man bör ju kunna gjuta stenar oxå i träram. Jag har ett häfte om gamla metoder där det står en del om detta. Sänd ett PM så kan jag läsa på åt dig om du vill.
flyter runt  i världen på båt. Ny utsikt så ofta man vill ju!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

794 gäster, 2 användare
von tratt, Anders Flix

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser