Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Dalarna Höns sökes  (läst 758 gånger)

Cliffy

  • Inlägg: 1
Dalarna Höns sökes
« skrivet: 24 jun-23 kl 20:00 »
Hej,

Vi letar efter värphöns, tre fyra stycken + tupp. Ras spelar ingen stor roll men helst ska de lägga normalstora ägg. Kan hämta i nästan hela Dalarna!

Nema13

  • Inlägg: 3
    • Uppland
SV: Höns sökes
« Svar #1 skrivet: 24 jun-23 kl 21:19 »
Hej!

Jag har en tupp och fyra hönor, alla av rasen Maran. De lägger normalstora ägg med ett chokladbrunt skal. Alla hönor har olika färgskalor. Om ni vill sälja ägg för kläckning som extra inkomstkälla är det en intressant ras pga färgen på äggen :-)

Tyvärr finns jag inte i Dalarna utan strax norr om Uppsala. Om ni är intresserade så får ni gärna höra av er så kan jag skicka bilder och gärna pratas vid. Jag är mycket mån om att de kommer till ett gott hem.

Jag har inte lagt ut dem till försäljning än (kommer ske inom kort). Jag jag måste tyvärr göra mig av med både min lilla fina hönsbesättning och mina ankor (en andrik= blandras, och fyra ankor=renrasiga Cayouga som ger mycket goda ägg och är vackra i sin svarta fjäderdräkt). Om ni är intresserade av ankor är det en trevlig flock som dessutom är van att bo inne med hönsen :-). De kräver dock någon form av "pöl" att bada i under den frostfria delen av året.

Jag vill ha 1000 kr/flock om de får ett gott hem.
« Senast ändrad: 24 jun-23 kl 21:38 av Nema13 »
Bor i det gröna med min underbara familj och våra katter, ankor, kaniner och hästar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

540 gäster, 2 användare
borsdorfer, Numera

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser