Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupp skakar på huvudet  (läst 2941 gånger)

Linneas

  • Inlägg: 1
    • Halland
Tupp skakar på huvudet
« skrivet: 01 dec-18 kl 08:56 »
Jag har en tupp som nu är ca 7 månader och senaste veckan har han börjat skaka på huvudet, ser inget mönster på om något triggar honom utan bara lite då och då. Pigg och glad, äter, dricker och tar hand om sina hönor precis som vanligt. Försökt söka på vad detta kan vara men inget stämmer in på honom eftersom han i övrigt känns frisk... Några förslag på varför han börjat skaka på huvudet?

Petra Källden

  • Inlägg: 319
SV: Tupp skakar på huvudet
« Svar #1 skrivet: 02 dec-18 kl 11:07 »
Selen brist?

Postat med Alternativ.nu´s app


 

lassejohansson22

  • Inlägg: 24
    • -
SV: Tupp skakar på huvudet
« Svar #2 skrivet: 02 dec-18 kl 13:17 »
Jag har en tupp som nu är ca 7 månader och senaste veckan har han börjat skaka på huvudet, ser inget mönster på om något triggar honom utan bara lite då och då. Pigg och glad, äter, dricker och tar hand om sina hönor precis som vanligt. Försökt söka på vad detta kan vara men inget stämmer in på honom eftersom han i övrigt känns frisk... Några förslag på varför han börjat skaka på huvudet?
Skakar på huvudet gör ju de flesta i Sverige numer.
Så, varför skulle inte en tupp göra det...

Riktiga höns och tuppar har troligen större förstånd,,,, jämfört med rikets hönsgård...

Postat med Alternativ.nu´s app


Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Tupp skakar på huvudet
« Svar #3 skrivet: 28 dec-18 kl 21:46 »
Min tupp skakar oxå på huvudet, ser ut som han dansar eller nåt. Vad ska man tro?

Gurkmeja

  • Gäst
SV: Tupp skakar på huvudet
« Svar #4 skrivet: 28 dec-18 kl 22:00 »
Något med hörselgången? Parasiter?

Postat med Alternativ.nu´s app


Kreacon

  • Inlägg: 563
    • Övriga världen
SV: Tupp skakar på huvudet
« Svar #5 skrivet: 28 dec-18 kl 22:54 »
Min har gjort det alltid, ingen av hönsen gör det. Parasiter borde väl ha överförts. Men hörselgången låter inte orimligt. Han beter sig lite som när man själv försöker skaka ut vatten Ur öronen. Jaha, hur för man för att gå vidare med detta?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

752 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser