Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag sådde salladsfrön i tomatkrukorna.  (läst 883 gånger)

Fixasjälvkille

  • Gäst
Jag sådde salladsfrön i tomatkrukorna.
« skrivet: 04 sep-18 kl 19:20 »
Jag sådde lite salladsfrön i tomatkrukorna. Snart är ändå tiden ute för tomaterna. Då kan jag knipsa bort dem. Jag orkar inte spara några tomatskott över vintern. Såvida jag inte testar de gula små i hydrokultur.(lekakulor ock vatten i en kruka eller vas) Sen är det ju bara att nypa av till nya skott då de är för långa.
Har gjort det förr.

I stället för att kasta ut jorden ock tömma tomatkrukor så sådde jag lite olika salladsorter i krukorna. Bara strödde på blandade frön ock hade över sand. Sen la en röd kork från drickaflaska i var kruka så jag skulle komma ihåg att jag sådde i just dessa krukor. Kanske borde testa med spenat med eller nåt. Kan kolla den där tjejens sida som sår året runt. Ja Sara Bäckmo heter hon väl..Jag fick röja lite i minnet innan jag kom ihåg namnet. Hon har intressanta ide'er om att så på andra tider än normalt så att säga.

tropfrog

  • Inlägg: 1755
    • Västergötland
SV: Jag sådde salladsfrön i tomatkrukorna.
« Svar #1 skrivet: 05 sep-18 kl 13:42 »
Jo, just nu är en utmärk såsäsong för bladgrönsaker. plocksallad, machesallad och Spenat. Ruccola blir som allra bäst nu, så också all de fantastiska asiatiska bladgrönsakerna.

Sara Bäckmo är en stor inspiration, men jag tror inte att hon gör så mycket annorlunda emot vad som var "normalt" förr i tiden. Det är bara att hon har samlat allt bra att veta på samma ställe.

MVH
Magnus


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

804 gäster, 1 användare
Freddy Rindehed

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser