Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Krångel vid login  (läst 2131 gånger)

q-i

  • Inlägg: 165
    • Västergötland
Krångel vid login
« skrivet: 09 mar-15 kl 19:41 »
Jag vet inte om det bara är jag som har det här "problemet" men varje gång jag ska logga in på forumet så godkännes inte lösenordet första gången, utan jag måste skriva det en gång till. Jag trodde först att jag bara skrev fel första gången, men har efter mycket noggranna undersökningar kommit fram till att jag skriver rätt :)

Det är ju inget stort problem mer än att det är lite störande. Tänkte det kunde vara trevligt för support att veta iallafall.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Krångel vid login
« Svar #1 skrivet: 09 mar-15 kl 19:56 »
Någon mer som råkat ut för det? Kanske något som har med ditt korta användarnamn att göra?

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Krångel vid login
« Svar #2 skrivet: 09 mar-15 kl 20:04 »
Händer mig varje gång jag loggar in om jag vill ha annan tid för inloggningen än den förbestämda.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Krångel vid login
« Svar #3 skrivet: 09 mar-15 kl 21:32 »
Jag provade att logga in med annan tid nu, men för mig gick det bra direkt.

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Krångel vid login
« Svar #4 skrivet: 09 mar-15 kl 22:48 »
Jag använder Chrome... Vet inte om det spelar någon roll.
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

q-i

  • Inlägg: 165
    • Västergötland
SV: Krångel vid login
« Svar #5 skrivet: 10 mar-15 kl 17:38 »
Jag använder firefox och för min del verkar det inte spela någon roll om jag använder den förvalda tiden eller om jag kryssar i "obegränsad tid"

Sjaunja

  • Inlägg: 5541
    • -
SV: Krångel vid login
« Svar #6 skrivet: 09 jan-16 kl 20:33 »
Ja nu är det som förgjort. Försöker logga in från en iphone4. Vad som sker är att när jag skrivit in namn och lösenord och trycker på Logga In så raderas lösenordet och jag får meddelandet att lösenordet är fel. Så här har det varit flera år men det brukar gå ändå om man testar 5-6 ggr, men nu går det inte alls. 

Sjaunja

  • Inlägg: 5541
    • -
SV: Krångel vid login
« Svar #7 skrivet: 24 apr-16 kl 13:37 »
Nu är det nåt jox. Då jag försöker skriva inlägg via mobilen (ej Tapatalkversionen) får jag meddelandet att sessionen upphört. Mitt inlägg postas inte. Det dyker även upp att jag har olästa meddelanden hela tiden. Då jag trycker bort det kommer samma meddelande om att sessionen upphört. Konstigt. Kan heller inte logga ut för då blir det också meddelande om att sessionen upphört. Skumt. Intressant att se nu om detta inlägg kommer in, som jag skriver på Laptopen. Mvh Sjaunja

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Krångel vid login
« Svar #8 skrivet: 24 apr-16 kl 14:19 »
Det funkade tydligen med datorn för dig. Detta skriver jag nu med telefon så det verkar inte vara något allmänt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

727 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser