Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blåbärsplockare - byta ”tygpåse”  (läst 1273 gånger)

Lind43

  • Inlägg: 1
    • Småland
Blåbärsplockare - byta ”tygpåse”
« skrivet: 26 jul-20 kl 00:09 »
Har en äldre bärplockare :D i trä med ”tygpåse” i bakkanten. Tyget är utslitet och behöver bytas vilket enligt tidigare inlägg på detta forum ska vara lättat byta tyget .
Alternativet att köpa ny känns inte så bra eftersom de nytillverkade i trä enligt vad jag läst i detta forum och på andra ställen ska vara tämligen värdelösa.

 Tacksam för beskrivning hur man gör - lite tips

 

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Blåbärsplockare - byta ”tygpåse”
« Svar #1 skrivet: 26 jul-20 kl 05:13 »
På min lokala järnaffär säljer dom en bra med stor tygpåse, 3-5 plockare är en 10 liters hink. Den är dock stiftad så man får skruva den om man plockar lika mycket som mig. Jag har 2 st. Alltid en reserv med i bilen. 300 kr brukar dom kosta. Helt överkomligt enligt mig. Vissa saker är enligt mig förbrukningsvaror. För mig blir järnen glappt, kammen delar på sig etc

Annars så är den mest nitad och fastklämd i järnröret. Järnrören antar jag är olika mellan modeler (som med allt annat).
Det svåra är att hitta en bra ersättning för tyget. Vansinnigt att sätta dit nåt liknande. Min far använder stark presenning. Min morfar gjorde av plåt.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser